28 Σεπ 2011

Η Google εκτιμά τους χρήστες smartphones





Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που εκτέλεσε η Ipsos OTX για χάρη της Google, σε περίπου 5000 Αμερικάνους, αποδεικνύονται αρκετά ενδιαφέροντα για τη σύγχρονη πραγματικότητα των smartphones.




Άκρως ενδιαφέροντα αποδεικνύονται τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που ολοκλήρωσε η Ipsos OTX για χάρη της Google, «ζωγραφίζοντας» μια αρκετά καλή εικόνα για το πώς χρησιμοποιεί σήμερα η πλειοψηφία του κόσμου τα smartphone της. Ενώ λοιπόν μέχρι το πολύ κοντινό παρελθόν η «πρόσβαση στο Internet μέσω κινητού» θεωρούνταν μια «πρόσθετη δυνατότητα» και «όχι κάτι το αναγκαίο» -ας μην ξεχνάμε πως η σχετική δυνατότητα εξακολουθεί να μην συμπεριλαμβάνεται σε όλα τα προγράμματα κινητής και να θεωρείται «πρόσθετο χαρακτηριστικό» ή τμήμα συγκεκριμένων προγραμμάτων- το 81% των κατόχων smartphones «μπαίνουν» στο Internet από αυτό. Το 77% το χρησιμοποιεί για να ολοκληρώνει αναζητήσεις για διάφορες πληροφορίες, ενώ το 68% χρησιμοποιεί κάποιες εφαρμογές – κάτι που φαίνεται κάπως… περίεργο, αφού οι apps θεωρούνται, πια, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των smartphones. Η παρακολούθηση video, που στο παρελθόν μπορεί να θεωρούνταν μια πολύ πιο… «λογική» χρήση από ό,τι η πρόσβαση στο Internet, βρίσκεται μόλις στο 48%!

Το 72% των κατόχων smartphones τα χρησιμοποιεί και κατά την «κατανάλωση» άλλων media, ενώ τουλάχιστον το ένα τρίτο τα χρησιμοποιεί καθώς βλέπει τηλεόραση. Το 93% των κατόχων smartphone το χρησιμοποιεί ενώ βρίσκεται στο σπίτι – υποθέτουμε πως το υπόλοιπο 7% μάλλον καλύπτεται από έναν οικιακό υπολογιστή και άλλα gadgets.
Τα sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι αυτά των μηχανών αναζήτησης, τα οποία δήλωσε πως επισκέπτεται το 77% των χρηστών, με τα sites σχετικά με social networking, τις πωλήσεις προϊόντων και την ανταλλαγή video να ακολουθούν. Οι 9 στις 10 αναζητήσεις μέσω smartphones καταλήγουν σε μια «δράση» (π.χ. αγορά ενός προϊόντος, επίσκεψη σε μια επιχείρηση κ.λπ.), και το 24% των χρηστών συνέστησαν σε γνωστούς τους ένα προϊόν το οποίο είχαν εντοπίσει μέσω αναζήτησης από το smartphone τους.

Η αναζήτηση για «τοπικές» πληροφορίες, χάρη στις δυνατότητες geolocation των σύγχρονων smartphones, αποτελεί κάτι το… δεδομένο, με το 95% των χρηστών να αναζητά ενεργά «τοπικές πληροφορίες» που, δηλαδή, να σχετίζονται με το σημείο όπου βρίσκονται και τις γύρω περιοχές. Το 88% από αυτούς «έδρασε» μέσα στην ίδια μέρα βάσει αυτών των πληροφοριών, δείχνοντας πως υπάρχει αρκετή ζήτηση για σχετικές «άμεσες» πληροφορίες. Το 77% επικοινώνησε με κάποια επιχείρηση, με το 61% να επικοινωνεί τηλεφωνικά με αυτήν αλλά και ένα αρκετά κοντινό 59% να την επισκέπτεται.
Το smartphone χρησιμοποιείται και ως πρόσθετο βοήθημα κατά τις αγορές προϊόντων, με το 79% να το χρησιμοποιεί για να βρει πληροφορίες για προϊόντα, να συγκρίνει τιμές ή να βρει στοιχεία για έναν πωλητή/μια εταιρεία. Το 74% όσων «ψωνίζουν με το κινητό τους» ολοκληρώνει, τελικά, μια αγορά, είτε μέσω του ίδιου, είτε online από κάποιο site, είτε επισκεπτόμενο το ίδιο το κατάστημα. Το 70% χρησιμοποιεί το smartphone του και μέσα στο κατάστημα.

Σίγουρα ενδιαφέροντα… ευρήματα, αν και μάλλον ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η συμβουλή με την οποία «κλείνει» το σχετικό θέμα στο επίσημο blog της Google σχετικά με τις διαφημίσεις της εταιρείας σε κινητά, Google Mobile Ads. Ουσιαστικά, η Google προτρέπει τις επιχειρήσεις να αρχίσουν να αντιμετωπίζουν πραγματικά σοβαρά τα smartphones, να βεβαιώνονται πως μπορεί κανείς «να τις βρει» μέσω αυτών, καθώς και να φροντίσουν να διευκολύνουν τον εντοπισμό τους και των τρόπο προβολής των ίδιων και των προϊόντων τους, αφού, πια, το smartphone δεν αποτελεί απλά «gadget επικοινωνίας» αλλά, πρακτικά και όπως φαίνεται και από τα αποτελέσματα της έρευνας, αναπόσπαστο βοήθημα στην καθημερινότητα των κατόχων του, που παίζει σημαντικό ρόλο όχι μόνο στη φάση μιας τυχαίας αναζήτησης για ένα προϊόν που ίσως είδε κανείς, κάπου, αλλά ακόμη και κατά το ίδιο το… shopping!


Πηγή: pcw.gr