19 Οκτ 2011

Καταναλωτική επιδίωξη η αποταμίευση

Τρόπους να μειώσουν τα έξοδά τους, αναζητούν οι καταναλωτές σε παγκόσμια κλίμακα, σύμφωνα με νέα έρευνα της Nielsen, ενώ οι Έλληνες εστιάζουν το ενδιαφέρον σε προσφορές και οικονομικές συσκευασίες.
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο αναζητούν τρόπους να αποταμιεύσουν και να μειώσουν τα έξοδά τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (άνω του 70%) δηλώνει πως όταν φτάνει η ώρα να επιλέξει το κατάστημα που θα κάνει τα ψώνια του νοικοκυριού, επηρεάζεται πολύ από τις εκπτώσεις και τις χαμηλές τιμές. Όμως αντίστοιχα υψηλό ποσοστό, δηλώνει πως μία από τις βασικές του προτεραιότητες όταν κάνει τις αγορές του είναι να πιάνουν τόπο τα χρήματα του.

«Οι χαμηλές τιμές αποτελούν σίγουρα ένα από τα βασικά κριτήρια, αλλά οι καταναλωτές παγκοσμίως δηλώνουν πως είναι σημαντικό τα προϊόντα που αγοράζουν να αξίζουν τα λεφτά τους», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια της Nielsen για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Η αξία των προϊόντων δεν αφορά μόνο στην τιμή τους. Οι εταιρίες και οι λιανέμποροι που καταφέρνουν να πετύχουν σωστό συνδυασμό ποιότητας και τιμής θα κερδίσουν τους καταναλωτές, που προσπαθούν -ειδικά αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο- να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την αξία των χρημάτων τους».

Ως μέθοδο εξοικονόμησης χρημάτων, οι  έξι στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πως αγοράζουν προϊόντα όταν βρίσκονται σε προσφορά, ενώ πέντε στους δέκα πως χρησιμοποιούν κουπόνια και αγοράζουν μεγαλύτερες και πιο συμφέρουσες συσκευασίες. Καθώς το κόστος παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων συνεχίζει να ανεβαίνει, οι καταναλωτές τόσο στην Ευρώπη (33%), όσο και στην Ελλάδα (47%) προτιμούν οι εταιρίες να προσφέρουν μεγαλύτερες, οικονομικές συσκευασίες που θα αντιστοιχούν σε χαμηλότερο κόστος ανά τεμάχιο.

Στο μεταξύ, η κυρίαρχη αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων είναι να αγοράζουν μόνο τα αναγκαία για το νοικοκυριό όταν πηγαίνουν στα καταστήματα τροφίμων (50%), ενώ στην Ευρώπη τείνουν να αποθηκεύουν προϊόντα και για μελλοντική χρήση. Σχετικά με τις νέες και πιο ευέλικτες μορφές λιανεμπορίου, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνονται υπέρμαχοι των online αγορών, με επτά στους δέκα να θεωρούν πιθανό να αγοράσουν προϊόντα για το νοικοκυριό τους διαδικτυακά, με την προϋπόθεση να του παραδοθούν σπίτι του.

Η Παγκόσμια Έρευνα της Nielsen

Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen διεξήχθη από 23 Μαρτίου έως 12 Απριλίου 2011 και συμμετείχαν πάνω από 25.000 καταναλωτές σε 51 χώρες, από την Ευρώπη, την Ασία, την Ωκεανία, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή.

Πηγή: advertising.gr