30 Δεκ 2011

Έρευνα προβλέπει αυξανόμενη χρήση των social media στον τομέα της Υγείας

Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να στραφούν στο Facebook και άλλα social media για θέματα υγείας, σύμφωνα με μια έρευνα από την λογιστική εταιρία PwC.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 1000 ενήλικες, έδειξε ότι οι νεότεροι ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τα social media για θέματα υγείας. Συνολικά ένας στους 3 και περίπου το 50% αυτών κάτω των 35 έχει χρησιμοποιήσει τα social media για θέματα υγείας, που μπορεί να είναι από την υποβολή ενός παραπόνου μέχρι και προβολή πληροφοριακών βίντεο στο YouTube.
Η έρευνα της PwC καταλήγει ότι τα social media θα συνεχίσουν να είναι ένα σημαντικά για τον χώρο της υγείας.
Την ίδια στιγμή βέβαια θέματα της ιδιωτικότητας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων περιορίζουν το πως οι ασθενείς και οι επιβλέποντες τους χρησιμοποιούν τα social media για να παίρνουν αποφάσεις.



Πηγή: http://www.readwriteweb.com

29 Δεκ 2011

Το Twitter ξεπερνά το Facebook στα ΜΜΕ

Μπορεί το Facebook να είναι μεγαλύτερο από το Twitter σε όλους σχεδόν τους τομείς, δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο και στο θέμα της κάλυψης που είχαν οι δύο υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το 2011. Ίσως και λόγω του πιο ειδησεογραφικού του χαρακτήρα, το Twitter κατάφερε να  απασχολήσει το 50% της κάλυψης από τα ΜΜΕ για την χρονιά που κλείνει, σε σχέση με το αντίστοιχο 45% που είχε το Facebook.

Οι αριθμοί αυτοί κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση αν σκεφτούμε πως το Facebook έχει 8 φορές περισσότερους ενεργούς χρήστες  και 16 φορές μεγαλύτερο όγκο περιεχομένου που διαμοιράζεται μεταξύ των χρηστών του.
Μάλιστα, όπως προκύπτει από την έρευνα της HighBeam Research, το προβάδισμα του Twitter ήταν σταθερό για όλη τη διάρκεια της χρονιάς εκτός μονάχα από τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο. Χαρακτηριστικό είναι ότι συζητήθηκε περισσότερο ακόμη και τον Σεπτέμβριο, παρόλο που τότε το Facebook είχε παρουσιάσει μερικές από τις σημαντικότερες αλλαγές της ιστορίας του.
Όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο, Twitter και Facebook μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των media για το 2011, αφού το μερίδιο των υπόλοιπων κοινωνικών δικτύων ήταν πολύ μικρό, με 3,33% για το LinkedIn, 1,3% για το MySpace και 0,71% για το Foursquare. Αξίζει να σημειωθεί πως το Google+ δεν συμπεριλήφθηκε στην έρευνα, γιατί ξεκίνησε τη λειτουργία του στα μισά της χρονιάς.
Οι λόγοι για τους οποίους το Twitter τυγχάνει τόσο δυσανάλογα μεγάλης κάλυψης από τα μέσα έχουν ενδεχομένως να κάνουν κυρίως με το ότι τα tweets είναι κατά κανόνα δημόσια και, συνεπώς, ορατά σε όλους. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον ειδησεογραφικό χαρακτήρα της υπηρεσίας, αφού πολύ συχνά αποτελεί πηγή πρωτογενούς ενημέρωσης, με όχι λίγα «λαβράκια» να έχουν δημοσιευθεί πρώτα εκεί για να αναπαραχθούν μετά από τα υπόλοιπα μέσα.

Πηγή: ZDNet

28 Δεκ 2011

Κάμψη στον κλάδο τηλεπικοινωνιών

Έτος σημαντικών διεργασιών ήταν το 2010 για τις τηλεπικοινωνίες, ενώ ακολούθησε το επίσης δύσκολο 2011, σύμφωνα με την έρευνα της Direction Business Reports που δημοσιεύει το Com Business (Τεύχος 214).
Το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των 29 μεγαλύτερων εταιρειών  του κλάδου των τηλεπικοινωνιών που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η Direction Business Reports, η συρρίκνωση του κλάδου συνεχίστηκε (για 2ο συνεχόμενο οικονομικό έτος), με τις σωρευτικές απώλειες των εταιρειών σε επίπεδο κύκλου εργασιών να διαμορφώνονται στο 10,79% στα 6,73 δις. ευρώ έναντι 7,54 δις. ευρώ το 2009. Την ίδια στιγμή τα μεικτά κέρδη υποχώρησαν κατά 59,84% στα 978 εκατ. ευρώ, μια πτώση που αποδίδεται κυρίως στο αρνητικό μικτό αποτέλεσμα της Wind, καθώς δίχως τη συμμετοχή της εν λόγω εταιρείας η μέση υποχώρηση των μεικτών κερδών είναι της τάξης του 17%, ποσοστό καθόλου αμελητέο βέβαια σε σχέση με το 2009. Τα δε καθαρά κέρδη προ φόρων υποχώρησαν το 2010 κατά 51,30% στα 414,41 εκατ. ευρώ έναντι 850,87 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ αν συνυπολογιστούν οι υψηλές ζημιές της Wind το συνολικό αποτέλεσμα του κλάδου είναι ζημιές ύψους 798,54 εκατ. ευρώ από κέρδη 634,64 εκατ. ευρώ. O κλάδος εμφανίζεται να διαθέτει υψηλές υποχρεώσεις λόγω του σημαντικού δανεισμού που απαιτείται για την ανάπτυξή του. Στην συνολική πάντως εικόνα οι υποχρεώσεις εμφανίζονται μειωμένες κατά 14,02% (10,73 δις. ευρώ το 2010 έναντι  12,48 δις. ευρώ το 2009), πτώση η οποία αποδίδεται στην πορεία των υποχρεώσεων της Wind η οποία προχώρησε σε αναδιάρθρωση  χρέους στα πλαίσια της αλλαγής του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος.  Η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια το 2010 διαμορφώθηκε στο 1,72 από 2,09 το 2009.


Οι επιχειρήσεις

Στην πρώτη πεντάδα βάσει κύκλου εργασιών το 2010 βρέθηκε ο ΟΤΕ με τζίρο 2,17 δις. ευρώ, ακολουθεί η θυγατρική του εταιρεία Cosmote με 1,71 δις. ευρώ, η Vodafone- Πάναφον  με 1,09 δις. ευρώ, η Wind με 787,40 εκατ. ευρώ και η Oteglobe με 237,64 εκατ. ευρώ (+16,62% σε σχέση με το 2009). Σημαντικές αυξήσεις στον τζίρο του 2010 σε σχέση με το 2009  παρουσιάζουν οι εταιρείες Forthnet με 214,74 εκατ. ευρώ (+26,84%), η Hol με 190,80 εκατ. ευρώ (+30,03%) και η Cyta Hellas με αύξηση που αγγίζει το 110% από 13,83 εκατ. ευρώ  κύκλο εργασιών το 2009 σε 28,98 εκατ. ευρώ το 2010.  Τέλος σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμάνθηκαν οι πωλήσεις της On Telecoms με 48,50 εκατ. ευρώ , της Otesat-Maritel με 29,45 εκατ. ευρω (+11,26%) και της Cosmoline με 26,12 εκατ. ευρώ  (+7,54%).

Το 2011

Σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες λογιστικές καταστάσεις για το εννεάμηνο 2011 τα αποτελέσματα των εισηγμένων εταιρειών του κλάδου των τηλεπικοινωνιών πλήττονται από τη δυσμενή δημοσιονομική κατάσταση της εγχώριας αγοράς που έχει περιορίσει δραστικά τη ζήτηση. Οι μικρές αυξήσεις που πέτυχαν στο εξεταζόμενο διάστημα σε επίπεδο εσόδων η Forthnet και η Hol  δεν μπόρεσαν να αναστρέψουν τη συνολική αρνητική εικόνα του κλάδου, λόγω της τάσης μείωσης των εσόδων που εμφάνισε στο εννεάμηνο ο ΟΤΕ.

Συνολικά ο κλάδος εμφάνισε τζίρο στα 4,26 δις. ευρώ  το εννεάμηνο του 2011 μειωμένος κατά 7,30% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τα  EBITDA μειώθηκαν κατά 13,20% φτάνοντας τα 1,32 δις ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ενισχύθηκαν κατά 68,70% στα 107,77 εκατ. ευρώ από 63,87εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2010.

Εκπρόσωποι εταιρειών της αγοράς σημειώνουν ως σημαντικότερες παραμέτρους για τη διαμόρφωση της πορείας της αγοράς τη διατήρηση της επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής ως μέσο απόκτησης μεριδίου αγοράς, τη φάση μετά-ωρίμανσης που διανύει ο κλάδος στις ανεπτυγμένες τηλεπικοινωνιακές αγορές, και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος να επιδρούν καταλυτικά με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου να μην εμφανίζονται ιδιαίτερα ευοίωνες.

Πηγή: advertising.gr

19 Δεκ 2011

Υψηλά περιθώρια ανάπτυξης της διαφήμισης μέσω Ιnternet

Ευοίωνες χαρακτηρίζει τις προοπτικές για την ανάπτυξη της διαδικτυακής διαφήμισης στη χώρα μας ο κ. Εrvan Ρouliquen, γενικός διευθυντής της Μicrosoft ΕΜΕΑ για θέματα καταναλωτών και online υπηρεσιών. Ο κ. Ρouliquen,  στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Μultiple Screens, Οne Εxperience», αναφέρθηκε στο «Βήμα» για τις νέες online υπηρεσίες.

 

- Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η διαδικτυακή διαφήμιση στη χώρα μας κινείται ανοδικά. Ισχύει αυτό;
«Σήμερα, στην Ελλάδα, με βάση μετρήσεις που έχουμε κάνει αλλά και ανεξάρτητες, η συνολική διαφημιστική δαπάνη στο Ιnternet είναι περίπου 3% έως 4% της συνολικής ετήσιας διαφημιστικής δαπάνης προς όλα τα μέσα. Το ίδιο ποσοστό στην Ουγγαρία ανέρχεται σε 8%, στην Πολωνία σε 10% και στη Γαλλία σε 18%. Φαίνεται, λοιπόν, ότι η Ελλάδασε ό,τι αφορά τον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης διαθέτει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης. Μάλιστα για την Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνες που έχουμε διεξαγάγει, τα επόμενα τρία ως τέσσερα χρόνια η διαφημιστική δαπάνη για το Ιnternet αναμένεται να αγγίξει το 12%». - Πιστεύετε ότι η συγκεκριμένη μορφή διαφήμισης έχει πλεονεκτήματα;
«Κατ΄ αρχάς είναι εύκολο να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα και η επιτυχία της καθώς η διαδικτυακή διαφήμιση είναι στοχευμένη. Για παράδειγμα, η Μicrosoft πρόκειται στο άμεσο μέλλον να εγκαινιάσει, με τη μορφή καναλιού στο ελληνικού περιεχομένου portal τηςτο msn.gr, μια νέα υπηρεσία γυναικείου ενδιαφέροντος. Η υπηρεσία αυτή μπορεί, σε συνεργασία με συγκεκριμένες επιχειρήσεις, να συνδυασθεί και με διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών γυναικείου ενδιαφέροντος. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται και η καλύτερη σύνδεση του προϊόντος ή της υπηρεσίας με το target group. Ακόμη, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όλες οι μεγάλες εταιρείες προσανατολίζονται στη διαδικτυακή διαφήμιση ενώ και οι διαφημιστέςμε τη σειρά τουςψάχνουν για επαγγελματικά sites τα οποία να εξασφαλίζουν σωστή διαχείριση της “φίρμας” που τους εμπιστεύονται για διαφήμιση».
- Ποιοι παράγοντες, κατά τη γνώμη σας, βοηθούν τη διάδοση των online υπη ρεσιών στην Ελλάδα; «Ο σημαντικότερος παράγοντας είναι η άνοδος της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας. Οι μεγάλες ταχύτητες στο Ιnternet εξασφαλίζουν αξιόπιστη χρήση των υπηρεσιών αυτών. Ακόμηένας άλλος παράγοντας είναι η καλή και αποτελεσματική συνεργασία με τοπικές εταιρείες παραγωγής περιεχομένου και παροχής online υπηρεσιών. Οι θετικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά και τους δύο παράγοντεςείχαν ως αποτέλεσμα η επισκεψιμότητα του ελληνικού msn να ανέλθει σε 3,1 εκατ. ενιαίους χρήστες τον Δεκέμβριο του 2009. Κάτι που επιβεβαιώνει απόλυτα την επιλογή μας να έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική online αγορά». 

Πηγή: tovima.gr

16 Δεκ 2011

Το 45% των Ελλήνων δεν έχει μπει ποτέ στο Ίντερνετ

Άγνωστη …λέξη ακόμα και σήμερα αποτελεί το διαδίκτυο σχεδόν για έναν στους δύο Έλληνες καθώς, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat τα οποία δημοσιεύτηκαν τη Τετάρτη, το 45% των Ελλήνων μεταξύ 16 και 74 ετών δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ Ιντερνετ.

Παρά το γεγονός ότι το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε το 65% πριν πέντε χρόνια, η χώρα μας εξακολουθεί να κατέχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη όσον αφορά στη μη ενασχόληση με το Ιντερνετ, επιβεβαιώνοντας το ψηφιακό χάσμα στην Ευρώπη των 27.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση από το τέλος στη σχετική κατάταξη μετά την Ρουμανία (54%) και την Βουλγαρία (46%).

Εντελώς διαφορετική είναι η κατάσταση στη βόρεια Ευρώπη, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στη Σουηδία είναι μόλις 5%, ενώ στη Δανία και την Ολλανδία είναι 7%.

Συνολικά στην Ευρώπη των 27, το συνολικό ποσοστό των πολιτών που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο φθάνει στο 24%, όταν ο στόχος που έχει τεθεί βάσει της «ψηφιακής ατζέντας» είναι έως το 2015 να μην ξεπερνά το 15%.
Χαμηλά χαρακτηρίζονται και τα επίπεδα της χρήσης του διαδικτύου στα ελληνικά νοικοκυριά.

Το ποσοστό της Ελλάδας είναι στο 50% με τη χώρα μας να κατατάσσεται στην 25η θέση. Ρεκόρ χρήσης του Ιντερνετ σημειώνεται για άλλη μια φορά στην Ολλανδία (94%) ενώ πολύ υψηλότερα από το ελληνικό ποσοστό βρίσκεται και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος που άγγιξε φέτος το 73%.

Έναν από τους χαμηλότερους δείκτες εμφανίζουμε και ως προς τη χρήση ευρυζωνικών συνδέσεων (γρήγορου Ιντερνετ), η οποία μπορεί να αυξήθηκε ραγδαία από το 4% των νοικοκυριών το 2006 στο 45% φέτος, αλλά παραμένει αρκετά χαμηλή συγκρινόμενη με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που φτάνει το 68% και τις επιδόσεις της Σουηδίας (86%) ή της Δανίας (84%).

Απογοητευτικά είναι όμως τα στοιχεία και για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές των Ελλήνων μέσω διαδικτύου. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό των χρηστών που λαμβάνει πληροφορίες από τις ιστοσελίδες των δημόσιων φορέων ανέρχεται σε 42% στη χώρα μας όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 48% και το ποσοστό της Δανίας φτάνει το 86%.

Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες εξακολουθούν να μην εξοικειώνονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο κυρίως επειδή ανησυχούν για ζητήματα ασφαλείας στις συναλλαγές με αποτέλεσμα μόνο το 33% των Ελλήνων χρηστών να παραγγέλνουν online προϊόντα και υπηρεσίες όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ανέρχεται στο 58%.

Πηγή: tanea.gr

14 Δεκ 2011

Android Market, Ξεπέρασε σε downloads τις εφαρμογές του App Store

Ανεβάζει ταχύτητες το λειτουργικό σύστημα Android. Μέχρι σήμερα το App Store της Apple περιφανευόταν για ποσότητα και ποιότητα διαθέσιμων εφαρμογών όμως το Android ανεβαίνει σημαντικά.

Πρόσφατα ξεπέρασε τις 500.000 εφαρμογές ενώ σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών ABI διατηρεί το 44% των downloads σε εφαρμογές παγκοσμίως έναντι 31% του iOS.






Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πιο είναι το ποσοστό των δωρεάν εφαρμογών στα δύο Application Stores όμως πιστεύω ότι περισσότερες είναι οι free στο Android Market. Άρα ίσως και σε αυτό αν βασίζεται η διαφορά των δύο «καταστημάτων» ενώ σίγουρα παίζει και το ρόλο του ότι οι διαθέσιμες Android συσκευές είναι δεκάδες (27% της αγοράς των tablets) σε σχέση με τις iOS (iPad, iPod Touch, iPhone).

 Πηγή: http://www.bgr.com

12 Δεκ 2011

Άνοδος τζίρου και ζημιές στον κλαδο Πληροφορικής

Οριακή αύξηση του συνολικού τους τζίρου κατά 0.48% και ζημιές 8,92 εκατ. ευρώ, κατέγραψαν οι 41 μεγαλύτερες εταιρείες Πληροφορικής, με βάση τα στοιχεία της έρευνας της DIRECTION BUSINESS REPORTS.
Αποχαιρέτισαν  τα κέρδη προ φόρων του 2009 (55,93 εκατ. ευρώ)  οι 41 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου πληροφορικής  καταγράφοντας  ζημιές  που αγγίζουν τα 8,92 εκατ. ευρώ για το 2010 , όπως αποτυπώνεται στην έρευνα της DIRECTION BUSINESS REPORTS. Οριακή  αύξηση  0,48%,  παρουσιάζει ο συνολικός  κύκλος εργασιών του κλάδου  για το 2010. Συγκεκριμένα να διαμορφώνεται στα 931,64 εκατ. ευρώ από 927,14 εκατ. ευρώ  το 2009. Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο  -0,96%.  Αύξηση  2,73% καταγράφουν τα μεικτά κέρδη για το 2010, τα οποία για το 2009 είχαν διαμορφωθεί στα 251,64 εκατ. ευρώ  ενώ το 2010 έκλεισαν στα 258,51 εκατ. ευρώ.  Αύξηση  2,79% παρατηρείται και στο σύνολο ιδίων κεφαλαίων  τα οποία διαμορφώθηκαν στα 496,13 εκατ. ευρώ το 2010 από 482,66 εκατ. ευρώ το 2009. Τέλος  οι συνολικές υποχρεώσεις των εταιρειών αυξήθηκαν κατά 9,34% φτάνοντας για το 2010 τα 1,329 δις. ευρώ από 1,216 δις. ευρώ το 2009, και η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκε στο 2,68.

Οι επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία  των ισολογισμών των εταιρειών η ΙΝΤΡΑΛΟΤ ΑΕ βρίσκεται στην πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων με τζίρο 163,54 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 7,85% σε σχέση με το 2009, καταγράφοντας για το 2010 κέρδη προ φόρων 11,3 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν  η FIRST DATA HELLAS ΑΕ με τζίρο 95,64 εκατ. ευρώ , η SPACE HELLAS ΑΕ με οριακή αύξηση πωλήσεων που φτάνει το 0,05% (49,19 εκατ. ευρώ)  και η INTRACOM SERVICES AE με  τζίρο 42,46 εκατ. ευρώ. Τέλος στην  πέμπτη  θέση βρίσκεται η VELTI AE με τζίρο  που έφτασε τα 39,19 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση κατά 42,63% έναντι του 2009. 

Αυξημένες πωλήσεις και κέρδη παρουσίασαν και εταιρείες όπως  η ΓΚΛΟΜΠΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΕ με  τζίρο που έφτασε τα 26 εκατ. ευρώ το 2010 έναντι 22,44 εκατ. ευρώ το 2009 (+15,87%)  και κέρδη που σημείωσαν αύξηση 42,65% φτάνοντας στα 3,36 εκατ. ευρώ το
2010, που οφείλονται κυρίως στο άνοιγμα της εταιρείας στις αγορές του εξωτερικού. Θεαματική αύξηση 1456,70%  σε σχέση με το 2009 στα κέρδη προ φόρων παρουσίασε και η εταιρεία ΕΘΝΟDATA AE  φτάνοντας  τα 1,9 εκατ. Ευρώ το 2010.  Επίσης αύξηση στον κύκλο εργασιών  του 2010 σε σχέση με το 2009 παρουσίασαν και οι εταιρείες  ΑMADEUS ΕΛΛΑΣ ΑΕ (+9,72%), RELATIONAL TECHNOLOGY AE (+4,65%) και SONAK AEBE  (+166,19%).

Πηγή: advertising.gr