7 Φεβ 2012

Επιχειρήσεις: Δεν αξιοποιούν τα social media

Την παρουσία τους στις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (social media), όπως είναι το Facebook και το Twitter, έχουν αρχίσει να ενισχύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, παρ' όλα αυτά, ακόμη, όμως, δεν έχουν αρχίσει να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες των συγκεκριμένων καναλιών.

Σύμφωνα με μελέτη που ολοκλήρωσε πρόσφατα η Advocate/Burson - Marsteller, η οποία εξέτασε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη σχέση που έχουν τα μέλη του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας με τα social media, το 53% των επιχειρήσεων έχει πλέον παρουσία σε μία τουλάχιστον από τις τέσσερεις δημοφιλέστερες πλατφόρμες Social Media στην Ελλάδα, το Facebook, το Twitter, το YouTube και τα εταιρικά blogs. Σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του 2010 πρόκειται για μία αύξηση της τάξης του 20%.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κυρίως την πλατφόρμα του Facebook, αλλά όχι σε σημαντικό βαθμό εμπλοκής. Με βάση τη μελέτη, προκύπτει ότι η παρουσία των εμπορικών σημάτων (brands) στα κοινωνικά δίκτυα αυξήθηκε κατά 51% σε σχέση με το 2010, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο σύνολο των σελίδων το μεγαλύτερο ποσοστό ψηφιακής εκπροσώπησης έχουν τα brands και όχι τα εταιρικά προφίλ.
Δεν απαντούν
Παρά την έκρηξη του αριθμού των χρηστών υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, φαίνεται πως οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα κανάλια για να ανοίξουν διάλογο με τους καταναλωτές και να ενισχύσουν τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης (customer service), αφού μόλις το 30% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Facebook και το 18% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Twitter απαντούν στους χρήστες. Αντιθέτως, όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της μελέτης, διακρίνεται μία επιφανειακή αντιμετώπιση, η οποία περιορίζεται σε μονόδρομη επικοινωνία στο πρότυπο της παραδοσιακής συμβατικής διαφήμισης.
Στη σχετική ανακοίνωση της Advocate/Burson - Marsteller, τονίζεται πως οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης ήδη παρέχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες οι οποίες φαίνεται να μην αξιοποιούνται, καθώς η δραστηριότητα των χρηστών έχει αυξηθεί κατακόρυφα αλλά οι ελληνικές εταιρείες δείχνουν να μην ανταποκρίνονται, για την ώρα τουλάχιστον, σε αυτό τον ταχύ ρυθμό.

Πηγή: imerisia.gr