20 Φεβ 2012

Focus: «Η κατανάλωση Μέσων στην Ελλάδα»

Μπορεί οι κυκλοφοριακές επιδόσεις των εφημερίδων και των περιοδικών να βρίσκονται σε ύφεση, ωστόσο η αναγνωσιμότητά τους βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.
Η ανάγνωση εφημερίδας αποτελεί ισχυρή συνήθεια μιας και 1 στους 2 διαβάζει τουλάχιστον μία εφημερίδα (3.462.000 άτομα). Μπορεί το 59% των ατόμων 45-54 ετών ή το 54,6% των ατόμων ηλικίας 35-44 ετών να διαβάζει  φανατικά εφημερίδα, όμως το ποσοστό πέφτει στο 49,5% για τους νέους 18-24 ετών (1 στους 2) και να κατρακυλάει στο 38% για τους νεαρότερους ηλικίας 13-17 ετών. Πιο φανατικοί οι κάτοικοι της Αττικής (70% ή 2.049.000 άτομα) ενώ το ποσοστό συρρικνώνεται στο 47,2% για τους Θεσσαλονικείς (393.000 άτομα) και τους κατοίκους της περιφέρειας (35,7% ή 1.020.000 αναγνώστες). Από πλευράς μόρφωσης το 66,4%, δηλαδή 1.489.000 πτυχιούχοι ή κάτοχοι μεταπτυχιακού διαβάζουν καθημερινά εφημερίδα.
Από τη δεξαμενή των μεσαίας μόρφωσης, μόλις το 54% (1.132.000) διαβάζει εφημερίδα ενώ το ποσοστό ολισθαίνει στο 36,2% (840.000) για τα άτομα κατώτερης ή κατώτατης μόρφωσης. Τα Κυριακάτικα  φύλλα αποτελούν ένα «ελκυστικό πακέτο», λόγω ενθέτων/προσφορών, τα Σαββατιάτικα, μία εμπλουτισμένη εκδοχή καθημερινού φύλλου, ενώ τα free press συν τοις άλλοις και σημείο αναφοράς για όσους αναγνώστες ενδιαφέρονται για τα διαφημιστικά έντυπα. Τα Κυριακάτικα διαβάζουν  2.714.000 αναγνώστες, τις Σαββατιάτικες εφημερίδες 1.310.000, τις ημερήσιες πολιτικές 914.000, τις αθλητικές 510.000 και τις οικονομικές 114.000.

Ποιους προτιμούν…

Πρώτο στα Κυριακάτικα έρχεται το «Βήμα της Κυριακής» με 672.000 αναγνώστες, ενώ έπονται η «Καθημερινή» με 650.000, το «Πρώτο Θέμα» με 631.000 και το «Εθνος της Κυριακής» με 598.000. Στις Σαββατιάτικες προηγούνται τα «Νέα Σαββατοκύριακου» με 284.000 αναγνώστες, έπεται η «Σαββατιάτικη Ελευθεροτυπία» με 194.000 και ακολουθεί το «Εθνος» με 163.000. Στις ημερήσιες πολιτικές προηγούνται τα «Νέα» με 142.000 αναγνώστες, ενώ έπεται το «Εθνος» με 131.000 αναγνώστες.
Στα ένθετα και στο Κυριακάτικο Βήμα το Gourmet διαβάζουν 610.000 αναγνώστες, το Βήμαdona 567.000, το ΒΗΜαgazino 519.000. Στο Έθνος το Αρμονία 272.000 και το Car and Driver 259.000 αναγνώστες. Στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία το Gourmet 499.000,αναγνώστες το Έψιλον 384.000, το W/E 215.000, το «7» 167.000, και τη Βιβλιοθήκη 106.000 αναγνώστες. Στην Καθημερινή τον Γαστρονόμο 627.000 αναγνώστες, το Maison 471.000, τη Γυναίκα 396.000, το Κ 355.000, το GK 216.000. Τον Ταχυδρόμο στα Νέα διαβάζουν 199.000 άτομα. Το Bazaar στη Real 502.000 και τις Ιδέες και Λύσεις για το Σπίτι 444.000. Το Big Fish στο Θέμα 453.000 αναγνώστες.

Δυναμικό κοινό οι Γυναίκες

Στα περιοδικά περιπτέρου και στους γυναικείους τίτλους 1 στις 2 γυναίκες επιμένουν να διαβάζουν τουλάχιστον ένα περιοδικό το μήνα (1.444.000 αναγνώστριες) με το ELLE να προηγείται με 547.000 αναγνώστριες. Ακολουθούν το Cosmopolitan με 477.000, το Marie Claire με 456.000, το Madame Figaro με 446.000, το Glamour με 416.000, το Vogue με 411.000, το Mirror με 363.000, το Life & Style με 290.000, το Instyle με 238.000 κ.ά. Τα περιοδικά Υγείας διαβάζουν 586.000 άτομα: το Forma 330.000, το Vita 293.000, το Shape 281.000 και το Prevention 180.000. Τα εβδομαδιαία διαβάζουν 492.000 αναγνώστες: Το Hello 267.000, το OK 241.000, τo Down Town 163.000, το People 140.000 και το Αθηνόραμα 124.000. Τα περιοδικά για γονείς διαβάζουν 305.000 άτομα: Το Παιδί και Νέοι γονείς 205.000 αναγνώστες, το Mommy 147.000 και το Parents 65.000. Τα περιοδικά διακόσμησης 427.000 αναγνώστες (Οικία και διακόσμηση 305.000, Maison Madame Figaro 169.000), τα ανδρικά 523.000 (Nitro 233.000, Mens Health 210.000, Status 158.000, Playboy 120.000), οι τίτλοι αυτοκινήτου διαθέτουν 564.000 αναγνώστες (4 τροχοί 334.000, Auto Τρίτη 190.000, Car 183.000, Auto Bild 82.000, Evo 53.000) και τα τηλεπεριοδικά 1.325.000 άτομα (Τηλεθεατής 525.000, 7 Μέρες TV 512.000, TV Ζάπινγκ 340.000, Τηλέραμα 275.000, Τηλεκοντρόλ 109.000).

Τηλεόραση & ραδιόφωνο

Τηλεόραση παρακολουθούν οι πάντες με ρεκόρ τηλεθέασης το 2011 τις 4 ώρες και 33' την ημέρα έναντι 4 ωρών και 28΄ το 2010. Το Διαδίκτυο έχει έρεισμα στο 60% της κοινωνίας, στο 90% του νεαρόκοσμου (13-24 ετών) και στο 71% των κατοίκων της επαρχίας. Σύμφωνα με την έρευνα, «πάνω από 4 στους 6 κατοίκους Αττικής και Θεσσαλονίκης είναι καθημερινοί ακροατές Ραδιοφώνου ενώ ο σκληρός πυρήνας είναι άνδρες ηλικίας 13-54 ετών. Στους ενημερωτικούς, προηγείται ο ΣΚΑΙ με 389.000 ακροατές ενώ έπονται ο Real FM με 380.000 και ο Flash με 115.000. Στους αθλητικούς διακρίνονται ο Nova ΣΠΟΡ με 236.000 και ο Σέντρα FM με 94.000 ακροατές. Ελληνική μουσική προτιμούν να ακούν στο Μελωδία 263.000 άτομα, στο Ρυθμό 241.000 στο Δίεση 228.000 και ξένη μουσική στον Red FM (211.000),στον Kiss FM (207.000) και στον Athens Dee Jay (204.000).

Πηγή: advertising.gr

7 Φεβ 2012

Επιχειρήσεις: Δεν αξιοποιούν τα social media

Την παρουσία τους στις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (social media), όπως είναι το Facebook και το Twitter, έχουν αρχίσει να ενισχύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, παρ' όλα αυτά, ακόμη, όμως, δεν έχουν αρχίσει να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες των συγκεκριμένων καναλιών.

Σύμφωνα με μελέτη που ολοκλήρωσε πρόσφατα η Advocate/Burson - Marsteller, η οποία εξέτασε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη σχέση που έχουν τα μέλη του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας με τα social media, το 53% των επιχειρήσεων έχει πλέον παρουσία σε μία τουλάχιστον από τις τέσσερεις δημοφιλέστερες πλατφόρμες Social Media στην Ελλάδα, το Facebook, το Twitter, το YouTube και τα εταιρικά blogs. Σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του 2010 πρόκειται για μία αύξηση της τάξης του 20%.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κυρίως την πλατφόρμα του Facebook, αλλά όχι σε σημαντικό βαθμό εμπλοκής. Με βάση τη μελέτη, προκύπτει ότι η παρουσία των εμπορικών σημάτων (brands) στα κοινωνικά δίκτυα αυξήθηκε κατά 51% σε σχέση με το 2010, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο σύνολο των σελίδων το μεγαλύτερο ποσοστό ψηφιακής εκπροσώπησης έχουν τα brands και όχι τα εταιρικά προφίλ.
Δεν απαντούν
Παρά την έκρηξη του αριθμού των χρηστών υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, φαίνεται πως οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα κανάλια για να ανοίξουν διάλογο με τους καταναλωτές και να ενισχύσουν τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης (customer service), αφού μόλις το 30% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Facebook και το 18% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Twitter απαντούν στους χρήστες. Αντιθέτως, όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της μελέτης, διακρίνεται μία επιφανειακή αντιμετώπιση, η οποία περιορίζεται σε μονόδρομη επικοινωνία στο πρότυπο της παραδοσιακής συμβατικής διαφήμισης.
Στη σχετική ανακοίνωση της Advocate/Burson - Marsteller, τονίζεται πως οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης ήδη παρέχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες οι οποίες φαίνεται να μην αξιοποιούνται, καθώς η δραστηριότητα των χρηστών έχει αυξηθεί κατακόρυφα αλλά οι ελληνικές εταιρείες δείχνουν να μην ανταποκρίνονται, για την ώρα τουλάχιστον, σε αυτό τον ταχύ ρυθμό.

Πηγή: imerisia.gr