26 Σεπ 2011

20.000.000 χρήστες έπιασε το Google Plus σε 1 μήνα

(


Στον τομέα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ξεκάθαρο πια πως διεξάγεται ένας πόλεμος με έπαθλο -τι άλλο;- τους χρήστες. Δικαιώνονται, έτσι, οι «πατέρες» της πληροφορικής που σε ανύποπτο χρόνο έλεγαν πως οι εταιρείες τεχνολογίας δεν ανταγωνίζονται σε αυτό καθεαυτό το πεδίο της τεχνολογίας αλλά, τελικά, στον τομέα του θεάματος, προσπαθώντας να συγκεντρώσουν επάνω τους την προσοχή -και τις δραστηριότητες- των χρηστών.

Η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα έχει ήδη αποκτήσει πολλά παρατσούκλια όσον αφορά το Διαδίκτυο. Είναι η περίοδος του «Web 2.0», των νέων και αμφίδρομων διαδικτυακών υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν πάνω στα ερείπια και τους καπνούς που προκάλεσε η κατάρρευση των εταιρειών «dot-com» το 2000-2001. Είναι επίσης η περίοδος κατά την οποία το Διαδίκτυο άφησε πίσω του και τα τελευταία ψήγματα... αντικοινωνικότητας, για να γίνει το σημείο αναφοράς της καθημερινότητας για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Επιτυχίες και αποτυχίες

Οι ιστορικοί του μέλλοντος είναι σίγουρο πως θα αφιερώσουν μερικές γραμμές σε εγχειρήματα όπως το Second Life, όπου μπορούσε κανείς να δημιουργήσει το ψηφιακό alter ego του, ή το My Space, που ξεκίνησε με ούριους ανέμους αλλά έμπλεξε στα γρανάζια της «News Corporation» του Ρούπερτ Μέρντοχ. Θα αφιερώσουν ίσως σελίδες επί σελίδων για το Facebook και τις αλλαγές που αυτό επέφερε, όμως θα σταθούν και επικριτικά στις κακές επιδόσεις της υπηρεσίας σε θέματα προστασίας του προσωπικού απορρήτου.

Μόλις πρόσφατα μια έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου πρόσθεσε στο γενικότερο προβληματισμό, καθώς καταγράφηκε μεγάλος αριθμός καταγγελιών για κακή χρήση των υπηρεσιών του Facebook με σκοπό την απειλή, την εξύβριση ή και τη σεξουαλική παρενόχληση.
Μπορεί το Google Plus να κάνει τη διαφορά σε αυτό τον τομέα και να εξασφαλίσει αντίστοιχα εκτενείς αναφορές με το Facebook στις εκδόσεις των ιστορικών τού αύριο; Ισως ναι, η υπηρεσία διαρκώς εξελίσσεται προκειμένου να μη δίνεται δυνατότητα διαρροής πληροφοριών που οι χρήστες δεν θέλουν να μοιράζονται με τρίτα άτομα, πέραν ίσως από εκείνα που οι ίδιοι έχουν δηλώσει ως επιθυμητούς παραλήπτες.

Η φιλοσοφία των κύκλων
Η φιλοσοφία των κύκλων φαίνεται να κάνει τη διαφορά. Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει τους «κύκλους» που επιθυμεί και να βάλει σε αυτούς τα μέλη του κοινωνικού του περίγυρου διαχωρίζοντας οικογένεια από φίλους, φίλους από συναδέλφους, συναδέλφους από απλές κοινωνικές γνωριμίες.
Η στενή ενοποίηση του Google Plus με άλλες υπηρεσίες της Google, όπως το Gmail για παράδειγμα, και η σταδιακή αναδιοργάνωση όλου του χαρτοφυλακίου των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία σήμερα δημιουργούν ένα ενιαίο περιβάλλον για το χρήστη. Πράγμα που μας θυμίζει λίγο τη Microsoft, η οποία ήταν η πρώτη που επιχείρησε να δημιουργήσει ένα ενιαίο περιβάλλον εργασίας στον προσωπικό υπολογιστή, όχι τόσο με τα Windows αλλά με το Office.
Ενα ενδιαφέρον στοιχείο που έχει να κάνει με το ρυθμό ανάπτυξης του Google Plus είναι η... εποχή που διανύουμε. Μέσα στο κατακαλόκαιρο η υπηρεσία εγγράφει διαρκώς νέους χρήστες, κάτι που ενδεχομένως να ακυρώνει τα αρχικά σχέδια της Google, που θα ήθελε μια «ήπια» εκκίνηση του Plus προκειμένου να δει τι μπορεί να πάει στραβά, ποιες είναι οι αδυναμίες, πού υπάρχουν κενά και σοβαρά λάθη. Αλλά για την ώρα, σε αντίθεση με το Orkut ή το Wave, το Plus πορεύεται με εξωφρενικά ταχείς ρυθμούς. Τρίτη και φαρμακερή; Ισως...


Πηγή: enet.gr