30 Σεπ 2011

Smartphones και ικανοποίηση χρηστών

Κατά πόσο οι κατασκευάστριες εταιρείες smartphones αφήνουν τους πελάτες τους ικανοποιημένους; Σημασία δεν έχει μόνο η ικανοποίηση των χρηστών σύμφωνα με το λειτουργικό σύστημα ενός smartphone, αλλά και η συσκευή στην οποία αυτό λειτουργεί. Αρκετές οι κατασκευάστριες εταιρείες, όπως και τα μοντέλα των περισσότερων από αυτών.

Όπως μπορείτε να δείτε στην παραπάνω εικόνα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στην Αμερική (έχει σημασία) από τη J.D. Power and Associates, οι εταιρείες Apple και HTC αφήνουν απόλυτα ικανοποιημένους τους πελάτες τους με τις συσκευές τους, ξεπερνώνας το μέσο όρο ικανοποίησης. Ύστερα ακολουθεί η Samsung, η οποία όμως πιστεύω θα ήταν πάνω από το Μ.Ο. αν συγκεκριμένα το Galaxy S II είχε πάει νωρίτερα στην Αμερική, μιας και είναι η καλύτερη συσκευή της εταιρείας σε πωλήσεις. Εντύπωση προκαλεί σίγουρα η Nokia, η οποία βρίσκεται στην τελευταία θέση της λίστας, όμως αναμένουμε ανάκαμψη με τα αναμενόμενα Windows Phone 7 smartphones της, αλλά και το Nokia N9 με MeeGo λειτουργικό, το οποίο έχει αφήσει άριστες εντυπώσεις. Σημαντικό ρόλο θα παίξει για άλλη μια φορά η τιμή των συσκευών.

Πηγή: neolaia.gr

29 Σεπ 2011

Nielsen: Έρευνα για τις «Γυναίκες του Αύριο»

Tις νέες αγοραστικές συνήθειες των γυναικών και την αλληλεπίδρασή τους με τα παραδοσιακά και σύγχρονα Μέσα ανέδειξε η νέα έρευνα που διεξήγαγε η Nielsen σε 6.500 γυναίκες από τις 21 μεγαλύτερες χώρες του κόσμου.



Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την έρευνα, οι γυναίκες ελέγχουν την πλειοψηφία των αγοραστικών αποφάσεων μέσα στα νοικοκυριά τους και η επιρροή τους ολοένα και αυξάνεται, γεγονός που τις κάνει να αισθάνονται ότι ο ρόλος τους αλλάζει προς το καλύτερο. Οι νέες γυναίκες (μέσος όρος ηλικίας 30 ετών) επηρεάζονται περισσότερο από όλους τους τύπους των Μέσων, ενώ είναι και οι πιο εξοικειωμένες με τις νέες τεχνολογίες. Οι γυναίκες μέσης ηλικίας (μ.ό. 47 ετών) παρακολουθούν περισσότερη τηλεόραση, χρησιμοποιούν πολύ το τηλέφωνό τους και τους αρέσει να βλέπουν διαφημίσεις, ενώ οι μεγαλύτερες γυναίκες (μ.ό. 67 ετών) είναι πιο πιστές ακροάτριες του ραδιοφώνου, αλλά προσπαθούν να προσαρμοστούν και αυτές στη νέα τεχνολογία. Η τηλεόραση συνεχίζει να αποτελεί το Μέσο για την απόκτηση πληροφοριών για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, όμως οι τεχνολογίες και το word-of-mouth πρέπει να ενταχθούν με δημιουργικό τρόπο σε ολόκληρη την επικοινωνιακή στρατηγική μιας εταιρείας.

«Οι εταιρίες που θα αντιληφθούν πρώτες τις μεταβολές που συμβαίνουν στο ρόλο των γυναικών, θα αποκτήσουν ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους, καταφέρνοντας να συνδέσουν τις μάρκες και τα προϊόντα τους με το γυναικείο αγοραστικό κοινό», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Πηγή: advertising.gr

28 Σεπ 2011

Η Google εκτιμά τους χρήστες smartphones





Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που εκτέλεσε η Ipsos OTX για χάρη της Google, σε περίπου 5000 Αμερικάνους, αποδεικνύονται αρκετά ενδιαφέροντα για τη σύγχρονη πραγματικότητα των smartphones.




Άκρως ενδιαφέροντα αποδεικνύονται τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που ολοκλήρωσε η Ipsos OTX για χάρη της Google, «ζωγραφίζοντας» μια αρκετά καλή εικόνα για το πώς χρησιμοποιεί σήμερα η πλειοψηφία του κόσμου τα smartphone της. Ενώ λοιπόν μέχρι το πολύ κοντινό παρελθόν η «πρόσβαση στο Internet μέσω κινητού» θεωρούνταν μια «πρόσθετη δυνατότητα» και «όχι κάτι το αναγκαίο» -ας μην ξεχνάμε πως η σχετική δυνατότητα εξακολουθεί να μην συμπεριλαμβάνεται σε όλα τα προγράμματα κινητής και να θεωρείται «πρόσθετο χαρακτηριστικό» ή τμήμα συγκεκριμένων προγραμμάτων- το 81% των κατόχων smartphones «μπαίνουν» στο Internet από αυτό. Το 77% το χρησιμοποιεί για να ολοκληρώνει αναζητήσεις για διάφορες πληροφορίες, ενώ το 68% χρησιμοποιεί κάποιες εφαρμογές – κάτι που φαίνεται κάπως… περίεργο, αφού οι apps θεωρούνται, πια, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των smartphones. Η παρακολούθηση video, που στο παρελθόν μπορεί να θεωρούνταν μια πολύ πιο… «λογική» χρήση από ό,τι η πρόσβαση στο Internet, βρίσκεται μόλις στο 48%!

Το 72% των κατόχων smartphones τα χρησιμοποιεί και κατά την «κατανάλωση» άλλων media, ενώ τουλάχιστον το ένα τρίτο τα χρησιμοποιεί καθώς βλέπει τηλεόραση. Το 93% των κατόχων smartphone το χρησιμοποιεί ενώ βρίσκεται στο σπίτι – υποθέτουμε πως το υπόλοιπο 7% μάλλον καλύπτεται από έναν οικιακό υπολογιστή και άλλα gadgets.
Τα sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι αυτά των μηχανών αναζήτησης, τα οποία δήλωσε πως επισκέπτεται το 77% των χρηστών, με τα sites σχετικά με social networking, τις πωλήσεις προϊόντων και την ανταλλαγή video να ακολουθούν. Οι 9 στις 10 αναζητήσεις μέσω smartphones καταλήγουν σε μια «δράση» (π.χ. αγορά ενός προϊόντος, επίσκεψη σε μια επιχείρηση κ.λπ.), και το 24% των χρηστών συνέστησαν σε γνωστούς τους ένα προϊόν το οποίο είχαν εντοπίσει μέσω αναζήτησης από το smartphone τους.

Η αναζήτηση για «τοπικές» πληροφορίες, χάρη στις δυνατότητες geolocation των σύγχρονων smartphones, αποτελεί κάτι το… δεδομένο, με το 95% των χρηστών να αναζητά ενεργά «τοπικές πληροφορίες» που, δηλαδή, να σχετίζονται με το σημείο όπου βρίσκονται και τις γύρω περιοχές. Το 88% από αυτούς «έδρασε» μέσα στην ίδια μέρα βάσει αυτών των πληροφοριών, δείχνοντας πως υπάρχει αρκετή ζήτηση για σχετικές «άμεσες» πληροφορίες. Το 77% επικοινώνησε με κάποια επιχείρηση, με το 61% να επικοινωνεί τηλεφωνικά με αυτήν αλλά και ένα αρκετά κοντινό 59% να την επισκέπτεται.
Το smartphone χρησιμοποιείται και ως πρόσθετο βοήθημα κατά τις αγορές προϊόντων, με το 79% να το χρησιμοποιεί για να βρει πληροφορίες για προϊόντα, να συγκρίνει τιμές ή να βρει στοιχεία για έναν πωλητή/μια εταιρεία. Το 74% όσων «ψωνίζουν με το κινητό τους» ολοκληρώνει, τελικά, μια αγορά, είτε μέσω του ίδιου, είτε online από κάποιο site, είτε επισκεπτόμενο το ίδιο το κατάστημα. Το 70% χρησιμοποιεί το smartphone του και μέσα στο κατάστημα.

Σίγουρα ενδιαφέροντα… ευρήματα, αν και μάλλον ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η συμβουλή με την οποία «κλείνει» το σχετικό θέμα στο επίσημο blog της Google σχετικά με τις διαφημίσεις της εταιρείας σε κινητά, Google Mobile Ads. Ουσιαστικά, η Google προτρέπει τις επιχειρήσεις να αρχίσουν να αντιμετωπίζουν πραγματικά σοβαρά τα smartphones, να βεβαιώνονται πως μπορεί κανείς «να τις βρει» μέσω αυτών, καθώς και να φροντίσουν να διευκολύνουν τον εντοπισμό τους και των τρόπο προβολής των ίδιων και των προϊόντων τους, αφού, πια, το smartphone δεν αποτελεί απλά «gadget επικοινωνίας» αλλά, πρακτικά και όπως φαίνεται και από τα αποτελέσματα της έρευνας, αναπόσπαστο βοήθημα στην καθημερινότητα των κατόχων του, που παίζει σημαντικό ρόλο όχι μόνο στη φάση μιας τυχαίας αναζήτησης για ένα προϊόν που ίσως είδε κανείς, κάπου, αλλά ακόμη και κατά το ίδιο το… shopping!


Πηγή: pcw.gr

27 Σεπ 2011

Ο κόσμος της εργασίας το 2020

Tο μέλλον της εργασίας στην Ευρώπη, τον τρόπο με τον οποίο θα εργάζονται οι Ευρωπαίοι πολίτες και τις σχέσεις με τους εργοδότες τους, εξέτασε μεταξύ άλλων η έρευνα «Future Jobs» της Adecco. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Future Institute στη Γερμανία εκ μέρους του Ομίλου Adecco, δείχνει με ξεκάθαρο τρόπο πως ο εργασιακός κόσμος αλλάζει ριζικά και σε αυτή την αλλαγή τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και η  παγκοσμιοποίηση έχουν πρωτεύοντα ρόλο.

Με βάση τα ευρήματα, στη σύγχρονη εποχή παρατηρείται στροφή προς πιο ευέλικτες μορφές απασχόλησης, τόσο σε σχέση με όσα προσφέρουν οι επιχειρήσεις, όσο και σε σχέση με τις επιθυμίες των εργαζομένων. Παράλληλα, τα σύμβολα που υποδηλώνουν υλική υπεροχή βρίσκονται όλο και λιγότερο στο επίκεντρο, καθώς ενισχύονται περισσότερο η ελευθερία, η αυτονομία, οι δημιουργικές επιλογές και το ευρύ δίκτυο.

Αυτοπεποίθηση στην επιλογή εργοδοτών

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των μελλοντικών εργαζομένων που επιδεικνύει η έρευνα, είναι τα ισχυρά εφόδια που διαθέτουν για την αγορά εργασίας. Έχουν συγκεντρώσει μεγάλυτερη εμπειρία, τόσο κατά τη διάρκεια του σχολείου όσο και των επόμενων σταδίων εκπαίδευσης, σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Διαθέτουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και είναι σε θέση να επιλέγουν και να αλλάζουν εργοδότες. Θέλουν να γνωρίζουν με ακρίβεια τα οφέλη και τα πιθανά μειονεκτήματα των εργοδοτών τους.

Για τους επιχειρηματικούς οργανισμούς όλα τα παράπανω σημαίνουν πως θα πρέπει να πείσουν τους εν δυνάμει εργαζόμενους, προσφέροντάς τους ευέλικτα ωράρια εργασίας, επιλογές για συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση, κοινωνική δέσμευση ή μπόνους βάσει της απόδοσης τους, κοινώς να είναι ελκυστικοί εργοδότες.

Relationship economy: δίκτυα

Σύμφωνα με την έρευνα, στο μέλλον πολλοί από τους εργαζόμενους δεν θα έχουν παρουσία στην «επίσημη» αγορά. Αντί της «παραδοσιακής» διαδικασίας, οι εργοδότες θα χρησιμοποιούν κανάλια δικτύωσης όπως εκδηλώσεις ή το Facebook για να γνωρίζουν και να «στρατολογούν» προσωπικό. Το μυστικό της επιτυχίας θα βρίσκεται στο χτίσιμο και τη διατήρηση καλών επαφών μέσω προγραμμάτων πρακτικής άσκησης, δίκτυα αποφοίτων ή κοινωνικά δίκτυα.

Επιπλέον στο εσωτερικό των οργανισμών θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στις προσωπικές επιθυμίες των εργαζομένων καθώς οι εργαζόμενοι δεν θα είναι «δεμένοι» με την επιχείρηση μέσω προκαθορισμένου πλάνου προσωπικής εξέλιξης ή κινήτρων όπως ισχύει έως σήμερα για την πλειοψηφία. Επιπλέον οι νέες γενιές είναι περισσότερο ανυπόμονες και λιγότερο πιστές – η αλλαγή εργοδότη μπορεί να αποτελεί μια  γρήγορη διαδικασία.

Lifestyles 2020: νέες αξίες – νέα μοντέλα

Η έρευνα του Future Institute καταδεικνύει το εξής: δεν αλλάζει μόνο ο εργασιακός κόσμος, αλλά οι αξίες, οι συμπεριφορές και οι συνήθειες. Στο μέλλον έξι τύποι εργαζομένων θα αντιπροσωπεύονται πιο έντονα:

- Οι «CommuniTeens», που έχουν μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή
- Οι «InBetweens» για τους οποίους η αλλαγή ζωής και αντικειμένου εργασίας αποτελεί μέρος της πορείας τους
- Οι «Young Globalists», για τους οποίους εργασία και καριέρα καθορίζουν την ταυτότητα τους
- Οι οικογένειες «Latte-Macchiato» που διατηρούν ένα βιώσιμο και ηδονιστικό τρόπο ζωής
- Οι «Greyhoppers» που παραμένουν ενεργοί πριν και μετά την συνταξιοδότηση και
- Οι «Silverpreneurs» οι οποίοι ξεκινούν νέα καριέρα καθώς μεγαλώνουν


Ο  Χρήστος Μισαηλίδης, Zone Director του Ομίλου Adecco στην Ανατολική Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή καθώς και  Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου στην Ελλάδα, αναφερόμενος στα ευρήματα της έρευνας δήλωσε: «Η κρίση έχει επηρεάσει και την αγορά εργασίας στην Ελλάδα, καθιστώντας ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για νέες πρακτικές στο χώρο εργασίας και συμπεριφορές οι οποίες αρμόζουν στην εποχή μας.  Η μελέτη καταδεικνύει κυρίως πως ο κόσμος της εργασίας γίνεται πιο ευέλικτος, και οι επιχειρησιακοί οργανισμοί καθώς και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι το ίδιο ευέλικτοι στο μέλλον. Η Adecco έχει ήδη προετοιμαστεί για αυτό, καθώς βλέπουμε τους εαυτούς μας σαν τους προσωπικούς συντρόφους καριέρας των εργαζομένων μας». 
 
Πηγή: advertising.gr

26 Σεπ 2011

20.000.000 χρήστες έπιασε το Google Plus σε 1 μήνα

(


Στον τομέα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ξεκάθαρο πια πως διεξάγεται ένας πόλεμος με έπαθλο -τι άλλο;- τους χρήστες. Δικαιώνονται, έτσι, οι «πατέρες» της πληροφορικής που σε ανύποπτο χρόνο έλεγαν πως οι εταιρείες τεχνολογίας δεν ανταγωνίζονται σε αυτό καθεαυτό το πεδίο της τεχνολογίας αλλά, τελικά, στον τομέα του θεάματος, προσπαθώντας να συγκεντρώσουν επάνω τους την προσοχή -και τις δραστηριότητες- των χρηστών.

Η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα έχει ήδη αποκτήσει πολλά παρατσούκλια όσον αφορά το Διαδίκτυο. Είναι η περίοδος του «Web 2.0», των νέων και αμφίδρομων διαδικτυακών υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν πάνω στα ερείπια και τους καπνούς που προκάλεσε η κατάρρευση των εταιρειών «dot-com» το 2000-2001. Είναι επίσης η περίοδος κατά την οποία το Διαδίκτυο άφησε πίσω του και τα τελευταία ψήγματα... αντικοινωνικότητας, για να γίνει το σημείο αναφοράς της καθημερινότητας για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Επιτυχίες και αποτυχίες

Οι ιστορικοί του μέλλοντος είναι σίγουρο πως θα αφιερώσουν μερικές γραμμές σε εγχειρήματα όπως το Second Life, όπου μπορούσε κανείς να δημιουργήσει το ψηφιακό alter ego του, ή το My Space, που ξεκίνησε με ούριους ανέμους αλλά έμπλεξε στα γρανάζια της «News Corporation» του Ρούπερτ Μέρντοχ. Θα αφιερώσουν ίσως σελίδες επί σελίδων για το Facebook και τις αλλαγές που αυτό επέφερε, όμως θα σταθούν και επικριτικά στις κακές επιδόσεις της υπηρεσίας σε θέματα προστασίας του προσωπικού απορρήτου.

Μόλις πρόσφατα μια έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου πρόσθεσε στο γενικότερο προβληματισμό, καθώς καταγράφηκε μεγάλος αριθμός καταγγελιών για κακή χρήση των υπηρεσιών του Facebook με σκοπό την απειλή, την εξύβριση ή και τη σεξουαλική παρενόχληση.
Μπορεί το Google Plus να κάνει τη διαφορά σε αυτό τον τομέα και να εξασφαλίσει αντίστοιχα εκτενείς αναφορές με το Facebook στις εκδόσεις των ιστορικών τού αύριο; Ισως ναι, η υπηρεσία διαρκώς εξελίσσεται προκειμένου να μη δίνεται δυνατότητα διαρροής πληροφοριών που οι χρήστες δεν θέλουν να μοιράζονται με τρίτα άτομα, πέραν ίσως από εκείνα που οι ίδιοι έχουν δηλώσει ως επιθυμητούς παραλήπτες.

Η φιλοσοφία των κύκλων
Η φιλοσοφία των κύκλων φαίνεται να κάνει τη διαφορά. Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει τους «κύκλους» που επιθυμεί και να βάλει σε αυτούς τα μέλη του κοινωνικού του περίγυρου διαχωρίζοντας οικογένεια από φίλους, φίλους από συναδέλφους, συναδέλφους από απλές κοινωνικές γνωριμίες.
Η στενή ενοποίηση του Google Plus με άλλες υπηρεσίες της Google, όπως το Gmail για παράδειγμα, και η σταδιακή αναδιοργάνωση όλου του χαρτοφυλακίου των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία σήμερα δημιουργούν ένα ενιαίο περιβάλλον για το χρήστη. Πράγμα που μας θυμίζει λίγο τη Microsoft, η οποία ήταν η πρώτη που επιχείρησε να δημιουργήσει ένα ενιαίο περιβάλλον εργασίας στον προσωπικό υπολογιστή, όχι τόσο με τα Windows αλλά με το Office.
Ενα ενδιαφέρον στοιχείο που έχει να κάνει με το ρυθμό ανάπτυξης του Google Plus είναι η... εποχή που διανύουμε. Μέσα στο κατακαλόκαιρο η υπηρεσία εγγράφει διαρκώς νέους χρήστες, κάτι που ενδεχομένως να ακυρώνει τα αρχικά σχέδια της Google, που θα ήθελε μια «ήπια» εκκίνηση του Plus προκειμένου να δει τι μπορεί να πάει στραβά, ποιες είναι οι αδυναμίες, πού υπάρχουν κενά και σοβαρά λάθη. Αλλά για την ώρα, σε αντίθεση με το Orkut ή το Wave, το Plus πορεύεται με εξωφρενικά ταχείς ρυθμούς. Τρίτη και φαρμακερή; Ισως...


Πηγή: enet.gr

23 Σεπ 2011

Το Google επηρεάζει τη μνήμη μας!

Αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε και θυμόμαστε πληροφορίες έχει προκαλέσει η χρήση του Google, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science. Η μηχανή αναζήτησης προσφέρει όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε, οπότε υποσυνείδητα μένουμε μακριά από τα δεδομένα, υποστηρίζουν οι επιστήμονες. Λόγου χάρη, ξεχνάμε πράγματα που είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να βρούμε στο Διαδίκτυο, ενώ είναι πιο πιθανό να θυμόμαστε τα πράγματα που θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν σε κάποια ιστοσελίδα.
«Με την εμφάνιση των μηχανών αναζήτησης, έχουμε αναδιοργανώσει τον τρόπο που θυμόμαστε πληροφορίες. Οι εγκέφαλοί μας βασίζονται στο Διαδίκτυο με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που βασίζονται στη μνήμη ενός φίλου, μέλους της οικογένειας ή ένα συνάδελφο»
δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας, Betsy Sparrow, από το Πανεπιστήμιο Columbia.

Πηγή: neolaia.gr

22 Σεπ 2011

Εγκαταλείπουν το Facebook για χάρη του Google+ !

Έτοιμο να εγκαταλείψει το Facebook για χάρη του Google+ δηλώνει το 50% των χρηστών του, σύμφωνα με έρευνα του αμερικανικού περιοδικού, PC Magazine.
Αναλυτικότερα, οι χρήστες του Facebook δεν είναι ευχαριστημένοι με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, το 21% είναι δυσκολεύεται να αποφασίσει σχετικά με το ρεύμα που θα ακολουθήσει, ενώ το 12% δεν έχει, ακόμη, αποκτήσει πρόσβαση στο Google+, σύμφωνα με την έρευνα. Επιπροσθέτως, το 11% των ερωτηθέντων δεν έχει σχέση με τα κοινωνικά δίκτυα. Το σημαντικότερο πόρισμα της έρευνας είναι το γεγονός ότι μόνο το 7% των ανθρώπων δηλώνει πιστό στο Facebook!
Βέβαια, ο χρόνος θα δείξει ποια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης θα επιβιώσει… Εσείς προτιμάτε Facebook ή Google+ ;

Πηγή: neolaia.gr

20 Σεπ 2011

Εδραιώνεται η ιδιωτική ετικέτα

Την αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά επέδειξε η Έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του οπά και ο καθηγητής Γ. Μπάλτας.
Ένα από τα κεντρικά ζητήματα στο σημερινό εμπόριο, λόγω και της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας του τόπου, είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς αποτελούν προϊόντα αποκλειστικής διανομής, αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα της αλυσίδας που τα διαθέτει και ταυτοχρόνως διευρύνουν σημαντικά την ποικιλία και τις επιλογές του πελάτη. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται συχνά και ως μηχανισμοί άμυνας των κλασικών σούπερ μάρκετ απέναντι στις εκπτωτικές αλυσίδες, ενώ συντελούν στη διαφοροποίηση της εμπορικής αλυσίδας, δίνοντας ιδιαίτερο περιεχόμενο και διαστάσεις αποκλειστικότητας στη συλλογή προϊόντων.

Στο πλαίσιο αυτό, τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργου Μπάλτα δίνουν νέα στοιχεία για τη στάση του αγοραστικού κοινού. Ειδικότερα, στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ διεξήχθη τηλεφωνική δημοσκόπηση με σκοπό την καταγραφή των στάσεων των καταναλωτών έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διακινούν τα σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς. Η τηλεφωνική έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.928 νοικοκυριών, με τυχαία δειγματοληψία και χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.

Καλύτερη η τιμή των Private Label

Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας που πραγματοποίησε ο Γιώργος Μπάλτας οδήγησε σε μια σειρά από ευρήματα. Αρχικά, οι ερωτηθέντες συνέκριναν τις μάρκες των εμπόρων με τις μάρκες των κατασκευαστών σε βασικά χαρακτηριστικά. Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος (89,2%) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικού σήματος έχουν καλύτερη τιμή.
Στο θέμα της ποιότητας, το 41,2% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 54,5% ίδιας ποιότητας, ενώ μόνο το 4,3% τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών. Το 41,3% του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 3,9% καλύτερες και το 54,8% εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών. Εδώ τα δεδομένα της έρευνας τεκμηριώνουν τη σημαντική βελτίωση των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας στον τομέα της συσκευασίας.

Οι μάρκες των εμπόρων έχουν χειρότερη φήμη σύμφωνα με το 42,3%, ίδια φήμη σύμφωνα με το 51,9%, ενώ μόνο το 5,8% του δείγματος θεωρεί ότι έχουν καλύτερη φήμη από τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Όσο για τις προσφορές τους, αυτές θεωρούνται χειρότερες από το 23,1%, ίδιες από το 39,4% και καλύτερες από το 37,5% των ερωτηθέντων.

Ίδια ποιότητα με τις μάρκες κατασκευαστών

Σε ερώτηση που τέθηκε για την σφαιρική αξιολόγηση των προϊόντων, το 34,8% των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 5,7% καλύτερες, ενώ το 59,5% τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των κατασκευαστών. Κατά συνέπεια, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν συντριπτικό πλεονέκτημα στο θέμα της τιμής, ενώ υπάρχουν ετερογενείς απόψεις σε άλλα κριτήρια σύγκρισης τους με τις μάρκες των κατασκευαστών.

Εν συνεχεία, εκτιμήθηκε η ικανοποίηση των ερωτηθέντων από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 10,6%, ικανοποιημένοι το 52,7%, ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 36,7% του δείγματος. Προϊόν μέτρησης αποτέλεσε και η πρόθεση αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε διαφορετικές γραμμές εμπορευμάτων. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ασύμμετρη πρόθεση αγοράς, ανάλογα με το είδος των προϊόντων.





Το 1 στα 5 προϊόντα, είναι ιδιωτικής ετικέτας

Τέλος, οι ερωτηθέντες δήλωσαν τι ποσοστό των προϊόντων που αγοράζουν, εκπροσωπούν τα προϊόντα ιδιωτικού σήματος. Η μέση τιμή είναι σήμερα 21,5%, δηλαδή το 1 στα 5 προϊόντα που αγοράζουν είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Συμπερασματικά, η έρευνα δείχνει ισχυρή εδραίωση της ιδιωτικής ετικέτας στις επιλογές του αγοραστικού κοινού. Σημειώνεται ότι οι περισσότερες δημογραφικές επιδράσεις (σχέση με εισόδημα, εκπαιδευτικό επίπεδο, κτλ) είναι σχετικά ασθενείς, υποδηλώνοντας ότι τα προϊόντα αυτά αγοράζονται πλέον σήμερα από ετερογενή στρώματα του πληθυσμού. Τα στοιχεία της έρευνας επιβεβαιώνουν εκτιμήσεις στελεχών και ειδικών του κλάδου ότι η ελληνική αγορά ακολουθεί τη διεθνή τάση ανάπτυξης τέτοιων προϊόντων. Η μακροχρόνια τάση εδραίωσης της ιδιωτικής ετικέτας, ενισχύεται από την οικονομική κρίση και τη γενικότερη αλλαγή που φέρνει στην καταναλωτική συμπεριφορά των ατόμων.

Ταυτοχρόνως αντανακλά τις σημαντικές βελτιώσεις και τις επεκτάσεις των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας από τους εμπόρους. Στις παρούσες συνθήκες, ανασχετικό ρόλο στην επέκταση της Ιδιωτικής Ετικέτας, θα έχουν οι μειώσεις τιμών και οι δυναμικές προσφορές που έρχονται ως απάντηση από τον επώνυμο ανταγωνισμό.



Γιώργος Μπάλτας

Η ωρίμανση και η καθιέρωση της ιδιωτικής ετικέτας


Σε νέα εποχή ανάπτυξης βρίσκεται η ιδιωτικής ετικέτα στην Ελλάδα, σύμφωνα με το σχόλιο που έκανε στο Retail Business ο καθηγητής Γιώργος Μπάλτας, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αναλυτικά, ο κ. Μπάλτας τόνισε: «Τα δεδομένα της έρευνάς μου, αλλά και η γενική εικόνα που δίνει η αγορά οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η ιδιωτική ετικέτα έχει πλέον ωριμάσει και καθιερωθεί. Έμποροι και καταναλωτές αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σαν κανονικές μάρκες, οι οποίες αντί να ανήκουν σε προμηθευτές, ανήκουν σε εμπόρους.

Σε μία εποχή που η ισχύς του εμπορίου είναι πρωτοφανής, οι έμποροι μεταφέρουν τη σχέση και την εξοικείωση της επωνυμίας τους με τον καταναλωτή στο πεδίο των προϊόντων. Έτσι οι επιτυχημένες γραμμές ιδιωτικής ετικέτας εκμεταλλεύονται το καλό όνομα των ομώνυμων καταστημάτων και την αφοσίωση των πελατών σε αυτά.

Η ιδιωτική ετικέτα στην Ελλάδα περνάει σταδιακά σε μία νέα εποχή ανάπτυξης όπου θα προσφέρει πολύ ανταγωνιστική σχέση αξίας/τιμής και μάλιστα σε ποικιλία κωδικών, κατηγοριών και ποιοτήτων. Για την εθνική οικονομία και το γενικό καλό είναι κρίσιμο η ανάπτυξη αυτή να στηριχθεί σε Έλληνες παραγωγούς και σε προϊόντα Ελληνικής προέλευσης και κατασκευής, τα οποία να βρουν έτσι τον δρόμο για το ράφι των καταστημάτων και το καλάθι των καταναλωτών. Διότι έγινε πια με δραματικό τρόπο κατανοητό ότι δεν είναι δυνατόν να εισάγουμε σχεδόν τα πάντα με δανεικά!

Όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα εάν λάβουμε υπόψη ότι το 2010 στη Βρετανία το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας εκτιμάται σε ποσοστά άνω του 45%, στη Γερμανία και στην Ισπανία 40% και στην Ελβετία 50%. Φυσικά, κάθε σχετική πρόβλεψη είναι σήμερα παρακινδυνευμένη εξαιτίας του ασταθούς οικονομικού περιβάλλοντος που επηρεάζει τις εξελίξεις στην αγορά. Σε γενικές γραμμές πάντως ενισχύεται η σημασία των καθαρά οικονομικών παραγόντων. Οι τιμές, αλλά και γενικότερα το κόστος κτήσης και χρήσης, διαδραματίζουν σπουδαιότερο ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις των ατόμων. Από αυτήν την πλευρά, η ιδιωτική ετικέτα, όπως κάθε τιμολογιακά ανταγωνιστικό προϊόν, έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για επιβίωση και ανάπτυξη».


Πηγή: advertising.gr

19 Σεπ 2011

Twitter! Ποιός και γιατί το χρησιμοποιεί;

ο Pew Center έκανε έρευνα για να δει τελικά γιατί χρησιμοποιούν το Twitter στις ΗΠΑ, θέλοντας να καταλάβει επιτέλους και επίσημα ποιός ο λόγος ύπαρξής του.


Τελικά παρατήρησαν πως το προτιμάνε νεαροί ηλικίας 18-29, κυρίως κάτοικοι μεγαλουπόλεων, οι γυναίκες λίγο περισσότερες όπως και αυτοί με υψηλό μορφωτικό επίπεδο.


Συγκεκριμένα:
-Το 72% των χρηστών το χρησιμοποιεί για προσωπικά updates που αφορούν δηλαδή εκείνον
- Το 62% ανανεώνουν το status τους με ειδήσεις που αφορούν τη δουλειά
- Το 55% το χρησιμοποιεί για να μοιραστεί με άλλους links και ειδήσεις
- Το 40% μοιράζεται φωτογραφίες με τους άλλους και το 28% βίντεο
- Το 24% δηλώνει και την τοποθεσία που βρίσκεται


Συμπέρασμα: το Twitter χρησιμοποιείται για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, αν και στις ΗΠΑ ειδικά παραμένει πρώτος λόγος και με διαφορά η προσωπική καταγραφή σκέψεων.

Πηγή: pamakhouse.gr

16 Σεπ 2011

Έρευνα για την διακύμανση των συναισθημάτων μέσω… twitter!

Ο λόγος για την έρευνα του College of Computer and Information Science του Northeastern University για την διακύμανση της διάθεσης, όπως αυτή αντικατοπτρίζεται στο twitter . Με πιο απλά λόγια, οι ερευνητές προσπάθησαν να δουν πως αλλάζει η διάθεση των χρηστών του twitter μέσα σε ένα διάστημα της τάξης ενός εικοσιτετραώρου ή μερικών μηνών.
Πως το έκαναν αυτό; Παρακολουθώντας τα δημόσια updates εκατομμυρίων twitters (300 εκ. tweets) από τον Σεπτέμβριο 2006 έως και τον Αύγουστο 2009 ψάχνοντας για λέξεις-κλειδιά που να δηλώνουν ευχάριστα ή δυσάρεστα συναισθήματα. Η έρευνα, για ευκολία, ασχολήθηκε αποκλειστικά και μόνο με τα tweets Αμερικανών πολιτών, χρησιμοποιώντας geotagging tools.
Τα αποτελέσματά τους είναι αρκετά ενδιαφέροντα. Σύμφωνα με αυτά, η διάθεσή των tweeters φτάνει στο υψηλότερο σημείο (πιο θετική) το πρωί και σταδιακά πέφτει έως το μεσημεριανό διάλειμμα. Μετά τις 16:00 και έως τις 21:00 αυξάνεται και πάλι, για να ακολουθήσει μια φθίνουσα πορεία έως τις μεταμεσονύχτιες ώρες (Εικόνα 1).

Εικόνα 1: Ο μέσος όρος της διάθεσης των tweeters της
έρευνας σε ένα 24ωρο


Αυτός ο κύκλος ακολουθεί λίγο πολύ το ίδιο μοτίβο κάθε ημέρα της εβδομάδας, αν και φάνηκε πως η διάθεσή των tweeters ήταν σαφώς καλύτερη κατά το Σαββατοκύριακο (Εικόνα 2). Είναι εντυπωσιακά τα γραφήματα, καθώς δείχνουν μια σχετικά σταθερή συχνότητα στις εναλλαγές των συναισθημάτων, υποδηλώνοντας ίσως ακόμη και την ύπαρξη κάποιου “μηχανισμού” συναισθημάτων που λειτουργεί με αυτά τα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα.

 Εικόνα 2: Ο μέσος όρος της διάθεσης των tweeters κατά την διάρκεια μιας εβδομάδας


Βεβαίως τίθενται αρκετά ερωτήματα σχετικά με την γενίκευση αυτών των αποτελεσμάτων στον σύνολο του πληθυσμού, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι ΗΠΑ παραμένουν μία από τις πρώτες χώρες στον κόσμο όσον αφορά το ποσοστό χρήσης του διαδικτύου από τον γενικό πληθυσμό, οπότε υποπτεύομαι ότι αν πάρουμε ως δεδομένο ότι η μεθοδολογία τους ήταν σωστή και δεν ήταν προκατειλημμένη, μπορούμε να πούμε ότι λίγο πολύ κάποιος θα ανέμενε παρόμοια αποτελέσματα και από μια “off-line” έρευνα στον γενικό πληθυσμό. Δυστυχώς η έρευνα δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη σε ένα συγκεντρωτικό paper ώστε να μπορέσουμε να έχουμε περισσότερες πληροφορίες, αλλά κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει μέσα στους επόμενους μήνες.
Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι γίνονται όλο και περισσότερες έρευνες για την ψυχολογία και τον τρόπο έκφρασής της μέσω του διαδικτύου (ή την ψυχολογία της ίδιας της χρήσης του διαδικτύου). Σίγουρα ο τομέας αυτός θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον, καθώς οι ώρες που περνάμε μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή μας σερφάροντας θα αυξάνονται γεωμετρικά χρόνο με το χρόνο.

Πηγή: psychologein.sciblogs.net

15 Σεπ 2011

Έρευνα παγώνει τον ενθουσιασμό για το Twitter

Έρευνα του πανεπιστημίου του Harvard επί συνόλου 300.000 χρηστών διαπιστώνει ότι το 10% των μελών του Twitter είναι υπεύθυνο για την παραγωγή του 90% του περιεχομένου του. Αυτό ανατρέπει πολλές υπερβολές που ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό για τη γνωστή υπηρεσία microblogging.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το Twitter έχει αυτή τη στιγμή περισσότερα από 10 εκατομμύρια χρήστες και αναπτύσσεται με ταχύτερους ρυθμούς από οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο. Ωστόσο, η έρευνα διαπιστώνει ότι πάνω από τους μισούς από αυτούς τους χρήστες γράφουν στο Twitter με συχνότητα μικρότερη από μία φορά στις 74 ημέρες. Και οι περισσότεροι χρήστες που εγγράφονται στην υπηρεσία, γράφουν ένα και μοναδικό μήνυμα και δεν επανέρχονται πια σε αυτήν.
Σύμφωνα με τον Bill Heil, πτυχιούχο του Harvard Business School, που διενήργησε την έρευνα, σε ένα τυπικό, κοινωνικό δίκτυο, το 10% των χρηστών παράγει το 30% του περιεχομένου. Με βάση αυτούς τους αριθμούς, το Twitter δε δείχνει να είναι η υπηρεσία που... ερωτεύεται κανείς κεραυνοβόλα, λέει ο Heil.
Η ανάπτυξη του Twitter έχει χαρακτηριστεί εκρηκτική και έχει χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα προς μίμηση, κυρίως από εταιρείες media. Τώρα, όμως, η έρευνα του Harvard αλλά και μια παλιότερη της Nielsen Online, που έδειξε ότι το 60% όσων εγγράφονται στο Twitter, δεν επιστρέφει ποτέ σε αυτό, έρχονται να μετριάσουν τον υπερβολικό ενθουσιασμό.

Πηγή: myplaisio.gr

12 Σεπ 2011

Ποιοι κάνουν κλικ στις διαφημίσεις του Facebook;

Είναι γνωστό ότι το Facebook αποτελεί τον ιδανικό χώρο για την προβολή επιχειρήσεων και προϊόντων, αν λάβει κανείς υπ΄ όψιν την τεράστια δεξαμενή υποψήφιων πελατών. Ποιο είναι, όμως, το προφίλ του μέσου χρήστη του Facebook που "υποκύπτει" στις διαφημίσεις;

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας SocialCode, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία χρήστες και οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση, απ΄ ό,τι οι άνδρες και οι νέοι άνθρωποι. Συγκεκριμένα, όσοι είναι πάνω από 50 ετών έχουν 28,2% περισσότερες πιθανότητες να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση του Facebook απ΄ ό,τι οι νέοι μεταξύ 18 και 29 ετών. Αντίστοιχα, οι νέοι χρησιμοποιούν πιο συχνά το Like button απ΄ ό,τι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία.

Επιπλέον, οι γυναίκες ακολουθούν το link μιας διαφήμισης 11% πιο συχνά απ΄ ό,τι οι άνδρες. Το θέμα, βέβαια, είναι πολύ κρίσιμο για τους διαφημιζόμενους, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε και νέες έρευνες με ακόμα πιο αναλυτικά ευρήματα.


Πηγή: e-pcmag.gr

9 Σεπ 2011

Σε φθίνουσα πορεία ο κλάδος κινητής τηλεφωνίας

Πτώση παρουσίασε ο κλάδος της Κινητής Τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το 2010, καταγράφοντας μείωση σε επίπεδο κύκλου εργασιών κατά 18%, αγγίζοντας τα 3.571 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν στα 1.143 εκατ. ευρώ, μείωση που αντιστοιχεί σε 18,9% σε σχέση με το 2009 και 35% σε σχέση με το 2008. Αντίστοιχες εκτιμήσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2011 δείχνουν ότι η πτώση συνεχίζεται φτάνοντας το 21,3%. Η οικονομική κρίση, το πολύπλοκο και δυσλειτουργικό νομικό πλαίσιο αδειοδότησης των σταθμών βάσης, η μη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και των μεγάλων φορολογικών επιβαρύνσεων, συνέβαλαν στη φθίνουσα πορεία του κλάδου, σύμφωνα με τη νέα μελέτη 2011 που εκπόνησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η ICAP για την Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (EEKT).

Παράλληλα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, και οι επενδύσεις παρουσιάζουν πτωτική τάση και μειώνονται ταχύτερα από το ΑΕΠ. Ειδικότερα, το 2010 μειώθηκαν κατά 27% σε σχέση με το 2009, ενώ το 2011 θα είναι η πρώτη χρονιά που οι προγραμματισμένες επενδύσεις σε ασύρματες ευρυζωνικές υποδομές θα είναι σχεδόν μηδενικές.

Σε ό,τι αφορά στη διείσδυση κινητής ευρυζωνικότητας, η Ελλάδα κατέχει την 20ή θέση στην Ε.Ε., με ποσοστό 24,7% έναντι 26,2% που είναι ο μέσος όρος, γεγονός που οφείλεται στην αύξηση των smartphones και στις αντίστοιχες 3G συνδέσεις, και όχι στη διείσδυση του mobile Internet, το οποίο συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Πηγή: advertising.gr

8 Σεπ 2011

Χάνει θέσεις στην παγκόσμια λίστα ανταγωνιστικότητας η Ελλάδα !

Πίσω από χώρες όπως η Αλβανία, η Ονδούρα, η Αλγερία, η Γεωργία, η Ουκρανία και το Τρινιντάντ...
Κατρακυλάει συνεχώς η Ελλάδα στη παγκόσμια κατάταξη της ανταγωνιστικότητας, και βρίσκεται πλέον σύμφωνα με έρευνα του World Economic Forum πίσω από χώρες όπως η Αλβανία, η Ονδούρα, η Αλγερία, η Γεωργία, η Ουκρανία και το Τρινιντάντ, οι οποίες στην έκθεση του 2010 βρίσκονταν πίσω από εμάς.
Σύμφωνα με την έρευνα που αφορά την περίοδο 2011-2012, η Ελλάδα έχασε φέτος άλλες επτά θέσεις στην παγκόσμια λίστα και έπεσε στην 90η θέση, ανάμεσα σε 142 χώρες (από την 83η θέση πέρυσι, και την 71η θέση την περίοδο 2009-2010).

Πίσω από τη Ρουάντα...

Έχασε δηλαδή μέσα σε δύο χρόνια... 19 ολόκληρες θέσεις. Ανεξάρτητα πάντως από τις απώλειες των δύο τελευταίων ετών, η χώρα παραμένει λιγότερο ανταγωνιστική από την Τυνησία (40η θέση), τη Σρι Λάνκα (52η), τη Τουρκία (59η), το Βιετνάμ (65η), τη Ρουάντα (70η), το Μαρόκο (73η), τα Σκόπια (79η), και τη Γουατεμάλα (84η). Στη πτώση της Ελλάδας στην κατάταξη της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας κύριο ρόλο έπαιξε η δραματική επιδείνωση των μακροοικονομικών της χώρας. Τη χειρότερη βαθμολογία παίρνει όσον αφορά το κριτήριο του μακροοικονομικού περιβάλλοντος, όπου η χώρα έπεσε στην 140η θέση, από την 123η θέση πέρυσι.
Εκεί που επίσης παίρνει τις χειρότερες βαθμολογίες είναι στην ανάπτυξη του χρηματοπιστωτικού τομέα (93η θέση από 110η πέρυσι), και στην αποτελεσματικότητας της αγοράς εργασίας (126η θέση από την 125η θέση πέρυσι).
Στους τομείς της καινοτομίας έχουμε την 88η θέση, και στο business sophistication την 77η θέση.
Στην κορυφή της λίστας για φέτος, βρίσκεται η Ελβετία η οποία παραμένει η πιο ανταγωνιστική στον κόσμο. Ακολουθεί η Σιγκαπούρη, η Σουηδία, η Φιλανδία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Δανία, η Ιαπωνία, η Βρετανία, το Χονγκ Κονγκ, ο Καναδάς, η Ταιβάν, το Κατάρ, το Βέλγιο, η Νορβηγία και η Σαουδική Αραβία..

Πηγή: pathfinder.gr

7 Σεπ 2011

Tαμπλέτες και 3D παντού - Tι είδαμε στη μεγαλύτερη τεχνολογική έκθεση της Ευρώπης

Το μέλλον είναι τρισδιάστατο - αλλά δεν φοράει γυαλιά. Οι ταμπλέτες κυριαρχούν σε όλες τις διαστάσεις, οι συσκευές, μαύρες και λευκές, είναι εξυπνότερες από ποτέ, ενώ οι εφαρμογές - τα γνωστά applications - επεκτείνονται σε μια σειρά από επιπλέον συσκευές.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τη φετινή IFA, τη μεγαλύτερη τεχνολογική έκθεση επί ευρωπαϊκού εδάφους που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Βερολίνο. Εκατοντάδες εταιρείες έδωσαν το καθιερωμένο ετήσιο ραντεβού τους, παρουσιάζοντας συσκευές και τεχνολογίες που δίνουν την τάση για τον επόμενο χρόνο.Η φετινή IFA δεν είχε κάποια μεγάλη έκπληξη ή κάποιο προϊόν που να έκλεψε τα βλέμματα και τις εντυπώσεις χάρη στην καινοτομία του. Εδειξε όμως ξεκάθαρα τους δρόμους που ανοίγονται για τους καταναλωτές. Ο πρώτος από αυτούς είναι η ξεκάθαρη κυριαρχία των smartphones, των ταμπλετών και των notes - των συσκευών που προσπαθούν να γεφυρώσουν την απόσταση ανάμεσα στα τηλέφωνα και στις ταμπλέτες.
Η είσοδος της Sony στην κατηγορία - με μια σειρά από συσκευές που φιλοδοξούν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος στο iPad - δείχνει πως ο πόλεμος της ταμπλέτας θα μαίνεται και το 2012. Την ίδια στιγμή, η Samsung φιλοδοξεί να «ανοίξει το παιχνίδι», ρίχνοντας στην αγορά το note, μια συσκευή ανάμεσα στις ταμπλέτες και στα τηλέφωνα, με οθόνη 5,3 ιντσών. Στόχος της, η δημιουργία ακόμη μιας κατηγορίας, με το όνομα notes - εκ του notebook (σημειωματάριο), με μέγεθος μεγαλύτερο από αυτά των κινητών, όχι όμως τόσο ογκώδη όσο οι ταμπλέτες.
Το δεύτερο μεγάλο μέτωπο των εξελίξεων έχει να κάνει με την εικόνα και συγκεκριμένα με τις τηλεοράσεις. Σχεδόν τα πάντα στην IFA ήταν... τρισδιάστατα, καθώς οι εταιρείες ποντάρουν στην τεχνολογία αυτήν. Οι τρισδιάστατες τηλεοράσεις που δεν χρειάζονται γυαλιά έκαναν την εμφάνισή τους στα περίπτερα αρκετών εταιρειών, δείχνοντας τον δρόμο που ακολουθεί η τεχνολογία. Πέρα από την παρουσίαση νέων συσκευών, οι εταιρείες εστιάστηκαν ιδιαίτερα στο κομμάτι του τρισδιάστατου περιεχομένου, που εξάλλου αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα για τη διάδοση της τεχνολογίας. Το Euro 2012 αναμένεται να αποτελέσει κομβικό σημείο για τις 3D τηλεοπτικές μεταδόσεις, και οι εταιρείες «ποντάρουν» σ' αυτό. Χαρακτηριστικό ήταν το περίπτερο της Sharp, το οποίο είχε μετατραπεί σε αγωνιστικό χώρο, με αφορμή και τη χορηγία της εταιρείας στο Euro.
Πέρα από τρισδιάστατες, οι τηλεοράσεις γίνονται και περισσότερο έξυπνες, καθώς στον βασικό εξοπλισμό τους συμπεριλαμβάνεται πλέον η δυνατότητα σύνδεσης στο Internet, αλλά και η αναπαραγωγή ειδικών εφαρμογών. Τέλος, βασική τάση στην IFA και φέτος ήταν οι συσκευές να γίνονται πιο φιλικές στο περιβάλλον. Πέρα από τη δυνατότητα λειτουργίας με λιγότερη ενέργεια και τη μειωμένη κατανάλωση σε κατάσταση «ύπνου», οι σύγχρονες συσκευές αξιοποιούν τον ψηφιακό κόσμο για να μειώσουν τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, πλυντήρια που συνδέονται στο Internet και ελέγχουν τις χρεώσεις των εταιρειών ρεύματος και ψυγεία που παραγγέλνουν αυτόματα ό,τι χρειάζεται το νοικοκυριό βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη.
 
Πηγή: Τα Νέα

6 Σεπ 2011

Έτοιμη για… προσελήνωση η Domino’ s!

Κατάστημα στη… Σελήνη σχεδιάζει να δημιουργήσει η Domino’s Pizza, σύμφωνα με αποκάλυψη του president της εταιρείας στην Ιαπωνία, Scott Oelkers. Αλήθεια ή… μέρος της ιαπωνικής marketing στρατηγικής;
Το πρώτο της fast-food κατάστημα στη Σελήνη, σχεδιάζει να δημιουργήσει η γνωστή αλυσίδα Domino’s Pizza, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο President της εταιρείας στην Ιαπωνία, Scott K. Oelkers. Μάλιστα, ο Oelkers εμφανίστηκε με διαστημική στολή σε ένα εισαγωγικό video, το οποίο φιλοξενείται σε site, που είναι αφιερωμένο σε αυτό το εγχείρημα. Το site παρουσιάζει τα στάδια αυτού του φιλόδοξου σχεδίου, από την παρουσίαση του κατασκευαστικού πλάνου, μέχρι τον κατάλογο των απαιτούμενων χρηματοδοτήσεων, το ύψος των οποίων υπολογίζεται στα 21 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Domino’s είναι γνωστή για το πρωτότυπο marketing που εφαρμόζει στην Ιαπωνία και η συγκεκριμένη είδηση κυκλοφόρησε πολύ γρήγορα. Μάλιστα, το θέμα αναπαρήγαγε και η βρετανική Daily Telegraph και συγκέντρωσε ποικίλα σχόλια, με το πιο… αστείο να αναφέρει: «Θα είναι δωρεάν η pizza, αν η παράδοσή της καθυστερήσει για περισσότερα από 30 λεπτά;». Μήπως τελικά όλη η ιστορία αποτελεί μέρος της στρατηγικής Marketing της εταιρείας στην ασιατική χώρα; Ο χρόνος θα το δείξει… 

2 Σεπ 2011

Εξέλιξη καταναλωτικής πίστης: Αισιόδοξοι οι Ευρωπαίοι, ανησυχία παγκοσμίως

Η ψυχολογία των καταναλωτών βελτιώνεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης. Αντίθετα, σε παγκόσμιο επίπεδο οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ανήσυχοι, καθώς δεν πιστεύουν ότι ο κίνδυνος έχει περάσει.
Aυτά τα δύο πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία αποκαλύπτουν δύο πρόσφατες έρευνες, της GfK και της Boston Consulting Group, αντίστοιχα.

Η έρευνα της GfK για το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2011 και παρέχει μια επισκόπηση ως προς την εξέλιξη των προσδοκιών οικονομικής ανάπτυξης, επιπέδου τιμών, εισοδήματος και πρόθεσης αγοράς των καταναλωτών στην Ελλάδα, την Αυστρία, τη Βουλγαρία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Τσεχική Δημοκρατία.

Ο πληθυσμός αυτών των 11 χωρών αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του συνολικού πληθυσμού των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε. Η έρευνα της Boston Consulting Group από την άλλη πλευρά, αφορά στο επονομαζόμενο Consumer Sentiment Barometer, και πραγματοποιήθηκε την άνοιξη σε οκτώ σημαντικές καταναλωτικές αγορές παγκοσμίως και παρουσιάζει συνοπτικά την κατάσταση σε καθεμία από αυτές.

GfK: Ξεκινά η ανάκαμψη
Η οικονομική ύφεση στην Ευρώπη φαίνεται να έχει περάσει πλέον από το χαμηλότερο σημείο της και η οικονομία στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αρχίζει να ανακάμπτει από τη χειρότερη κρίση της μεταπολεμικής περιόδου, όπως αναφέρει η GfK. Σε πολλές χώρες μάλιστα τα οικονομικά δεδομένα επιστρέφουν για πρώτη φορά σε ελαφρά ανοδική τάση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Σε καμμία περίπτωση, ωστόσο, δεν έχουν ξεπεραστεί οι συνέπειες από τη χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση, ενώ πολλοί καταναλωτές είναι ακόμα ανήσυχοι και δεν έχουν πειστεί ότι η ανοδική τάση στις χώρες τους θα συνεχιστεί. Ορισμένες χώρες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες από τη χρηματοπιστωτική κρίση και τις επιπτώσεις της, με κυριότερη βεβαίως την Ελλάδα.

Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ελλάδα για το μέλλον επηρεάζει, όπως επίσης και στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας τους. Το δεύτερο μείζον πρόβλημα για τους Ευρωπαίους είναι ο πληθωρισμός και συγκεκριμένα, οι ευρωπαίοι καταναλωτές ανησυχούν για το κόστος των τροφίμων και των καυσίμων.

Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης: Η κυβερνητική κρίση ανησυχεί τους Τσέχους
Σε όλες σχεδόν τις χώρες που περιλήφθηκαν στην έρευνα της GfK, η ύφεση φαίνεται να έχει ξεπεράσει πλέον το «ναδίρ». Οι προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης παρουσίασαν άνοδο κατά το δεύτερο τρίμηνο ή παρέμειναν στα επίπεδα που καταγράφηκαν τον Μάρτιο, ενώ πολλοί καταναλωτές ελπίζουν ότι η χώρα τους θα μπορέσει να υπερβεί την κρίση το επόμενο διάστημα. Εξαίρεση αποτελούν η Αυστρία και η Τσεχική Δημοκρατία.

Η Γερμανία εξακολουθεί να ηγείται της ανάπτυξης στην Ευρώπη και ο δείκτης αυτό το διάστημα κυμαίνεται στις 50,3 μονάδες. Ο δείκτης κατέγραψε επίσης ιδιαίτερα έντονη ανάπτυξη στην Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Πολωνία, ενώ η Ρουμανία εμφανίζει ισχυρή ανοδική τάση εδώ και 12 μήνες.

Οι προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα φάνηκαν να σταθεροποιούνται για λίγο και να παραμένουν σταθερές κατά το δεύτερο τρίμηνο, αν και ο δείκτης παραμένει πάρα πολύ χαμηλός: -54,7 μονάδες. Ωστόσο, τα μέτρα λιτότητας που επέβαλε η ελληνική κυβέρνηση σημαίνουν ότι οι έλληνες πολίτες έχουν να περιμένουν ακόμα μεγαλύτερες περικοπές, γεγονός που θα επηρεάσει σαν ντόμινο την οικονομία της χώρας, ενώ ταυτόχρονα δυναμώνουν οι φωνές αυτών που διαφωνούν.

Προσδοκίες επιπέδου τιμών: Σε μείωση πληθωρισμού ελπίζουν οι Βρετανοί
Σε πολλές από τις χώρες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα της GfK, οι προσδοκίες επιπέδου τιμών των καταναλωτών διήλθαν από το σημείο κορύφωσης και άρχισαν να μειώνονται κατά το δεύτερο τρίμηνο. Η Ιταλία έχει αυτήν την περίοδο τον χαμηλότερο δείκτη (-18,4 μονάδες). Στη Γαλλία, αν και ο δείκτης παραμένει υψηλός με 32 μονάδες, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά, καθώς τον Απρίλιο ήταν στις 49 μονάδες. Οι προσδοκίες επιπέδου τιμών κυμαίνονται επίσης σε υψηλά επίπεδα στην Αυστρία, στις 30,6 μονάδες. Ο δείκτης αυξήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Τσεχική Δημοκρατία και την Ελλάδα.

Η εξέλιξη των προσδοκιών επιπέδου τιμών στην Ελλάδα εμφανίζεται ασυνεχής. Μεταξύ Απριλίου και Μαΐου ο δείκτης μειώθηκε κατά 15,2 μονάδες για να φτάσει στις -17,6 μονάδες. Τον Ιούνιο ωστόσο οι προσδοκίες επιπέδου τιμών αυξήθηκαν πάλι κατακόρυφα έως τα σημερινά επίπεδα των 8,7 μονάδων. Εδώ διαφαίνεται ο ρόλος των συζητούμενων αυξήσεων στους φόρους, στο πλαίσιο του νέου πακέτου μέτρων λιτότητας.

Προσδοκίες εισοδήματος: Ενδείξεις ανάκαμψης στην Ισπανία
Οι προσδοκίες εισοδήματος εμφανίζουν επίσης βελτίωση σε όλη την Ευρώπη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2011. Ο δείκτης αυξήθηκε στη Γερμανία, την Ισπανία, την Αυστρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία και σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση ήταν σημαντική. Στις 44,6 μονάδες, η Γερμανία εξακολουθεί να καταγράφει κατά πολύ υψηλότερη τιμή σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες.

Ο δείκτης σταθεροποιήθηκε στη Βουλγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία, αν και σε χαμηλά επίπεδα, ενώ στη Γαλλία τον Ιούνιο έφτασε στη χαμηλότερη έως τώρα τιμή των -41,9 μονάδων. Μόνο οι Έλληνες είναι πιο απαισιόδοξοι όσον αφορά στις προσδοκίες εισοδήματός τους: η τιμή του δείκτη έφτασε στις -58,6 μονάδες τον Ιούνιο. Όπως είναι αναμενόμενο, τα δραστικά μέτρα του δεύτερου πακέτου λιτότητας, που περιλαμβάνουν αυξήσεις φόρων, νέες περικοπές παροχών και μειώσεις μισθών στο δημόσιο, επιδρούν συνολικά στην ψυχολογία των Ελλήνων.

Οι Ισπανοί πιστεύουν ότι η οικονομία τους θα ανακάμψει σταδιακά και ως εκ τούτου αναμένουν βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης. Αν και το ποσοστό ανεργίας αυτήν την περίοδο υπερβαίνει το 21%, παρουσιάζει ελαφριά μείωση σε όλους τους τομείς της οικονομίας, με τη βελτίωση να αποδίδεται κατά κύριο λόγο στον τουρισμό.


Marketing Week

1 Σεπ 2011

Οι finalist των φετινών Cresta Awards

Στην τελική τους φάση έχουν περάσει τα 19α Cresta Awards, που διοργανώνει η Creative Standards International για να τιμήσει την υπεροχή στον χώρο της διαφήμισης και του marketing.
Τους φιναλίστ της 19ης παγκόσμιας ετήσιας διοργάνωσης, ανακοίνωσαν τα Cresta Awards, που πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά το 1993 από την Creative Standards International, με σκοπό να επιβραβεύσουν τη δημιουργική υπεροχή στην επικοινωνία της διαφήμισης και του marketing. Τα Cresta Awards Καλύπτουν έντεκα βασικές κατηγορίες: TV/Cinema/Digital, Integrated Campaigns, Press, Outdoor, Ambient Media, Direct Marketing, Radio, Design, Promotions & Incentives, Crafts και Interactive. Οι δουλειές που συμμετέχουν, κρίνονται με βάση δυο κριτήρια: την αυθεντικότητα της δημιουργικής ιδέας και την ποιότητα της εκτέλεσής της. Παράλληλα, ένα βραβείο Grand Prix ια αποδοθεί στις συμμετοχές με το μεγαλύτερο score. 

Αναφορικά με τις συμμετοχές, η Serviceplan Gruppe Μονάχου, βρίσκεται στην κορυφή της shortlist, με 21 δουλειές να διεκδικούν βραβεία, ενώ η Publicis Conseil Παρισιού, αριθμεί επτά υποψήφιες συμμετοχές για βράβευση. Η Grabarz Αμβούργου από την πλευρά της, αριθμεί 12 finalist συμμετοχές, η kempertrautmann Αμβούργου μετρά 10 υπό βράβευση συμμετοχές, οι AMV BBDO Λονδίνου και BETC Euro RSCG Παρισίου έχουν από 9, ενώ η Euro RSCG Νέας Υόρκης μετρά 7 συμμετοχές, μαζί με τις Forsman & Bodenfors (Γκέτεμποργκ) και Grey Worldwide (Ντίσελντορφ).    

Από τις 51 χώρες που συμμετέχουν φέτος στον διαγωνισμό, οι 27 κατάφεραν να φτάσουν στην τελική φάση, ενώ επιλέχθηκαν συνολικά 267 διαφημίσεις και καμπάνιες, από μια ομάδα 80 top creatives. Οι finalists θα κριθούν από 69 γνωστούς διεθνώς εκπροσώπους της δημιουργικής επικοινωνίας.